If you made any changes in Pure these will be visible here soon.

Fingerprint Dive into the research topics where Martine De Vleeschouwer-Dieudonne is active. These topic labels come from the works of this person. Together they form a unique fingerprint.

  • 1 Similar Profiles
university Social Sciences
Mathematics Education Mathematics
didactics Social Sciences
mathematics Social Sciences
Vector space Mathematics
Duality Mathematics
Students Engineering & Materials Science
student Social Sciences

Network Recent external collaboration on country level. Dive into details by clicking on the dots.

Projects 1997 2006

Research Output 2005 2017

When students use podcasts to share their own expertise in building proofs

De Vleeschouwer, M. & Remiche, M-A., Feb 2017. 2 p.

Research output: Contribution to conferencePoster

L'observation de l'enseignement par les pairs : Retour sur une expérience

De Vleeschouwer, M. & Remiche, M-A., 2016, (Accepted/In press) Actes du 29ème Congrès de l'Association Internationale de Pédagogie Universitaire (AIPU). 2 p.

Research output: Contribution in Book/Catalog/Report/Conference proceedingConference contribution

Des podcasts pour un cours de mathématiques: analyse d'une première expérience: Première analyse du projet "Pod-En-Math"

De Vleeschouwer, M. & Remiche, M-A., 2015, Questions de Pédagogies dans l’Enseignement Supérieur: Première analyse du projet "Pod-En-Math". Brest, 6 p.

Research output: Contribution in Book/Catalog/Report/Conference proceedingConference contribution

Introduction aux concepts de limite de fonction et de suite en première année d'université: adaptation de deux ingénéries

Grenier-Boley, N., Bridoux, S., De Vleeschouwer, M., Durand-Guerrier, V., Grenier, D., Ménini, C., Rogalski, M., Sénéchaud, P. & Vandenbrouck, F., 2015, Pluralités culturelles et universalité des mathématiques : enjeux et perspectives pour leur enseignement et leur apprentissage. Alger: EMF, p. 666-676 11 p.

Research output: Contribution in Book/Catalog/Report/Conference proceedingConference contribution

An institutional approach to university mathematics education: from dual vector spaces to questioning the world

Winsløw, C., Barquero, B., De Vleeschouwer, M. & Hardy, N., 2014, In : Research in Mathematics Education. 16, 2, p. 95-111 17 p.

Research output: Contribution to journalArticle

Mathematics Education
didactics
Vector space
mathematics
university

Activities 2003 2013

  • 17 Participation in conference
  • 7 Participation in workshop, seminar, course
  • 1 Participation to a Symposium, a study Day
  • 1 Membership of council

La réforme des programmes du lycée : et alors ?

Martine De Vleeschouwer (Invited Speaker)
25 May 2013

Activity: Participating in or organising an event typesParticipation to a Symposium, a study Day

Université de Rennes I (External organisation)

Martine De Vleeschouwer (Member)
2012 → …

Activity: Membership typesMembership of council

EMF (Espace Mathematique Francophone), colloque internaltional: "Enseignement des mathematiques et developpement:enjeux de societe et de formation"

Martine De Vleeschouwer (Contributor)
6 Apr 200910 Apr 2009

Activity: Participating in or organising an event typesParticipation in conference

CERME6 : Sixth Congress of ERME, the European Society for Research in Mathematics Education

Martine De Vleeschouwer (Contributor)
28 Jan 20091 Feb 2009

Activity: Participating in or organising an event typesParticipation in conference

Thesis

Attribution de coûts aux noeuds de la modélisation d'un réseau routier

Author: De Vleeschouwer, M., 1991

Supervisor: Toint, P. (Supervisor)

Student thesis: Master typesMaster in Mathematics

Comment utiliser les conceptions à propos de l'infini pour introduire la notion de série ?

Author: COCHART, H., 24 Jun 2015

Supervisor: De Vleeschouwer, M. (Supervisor), Henry, V. (Jury), Winkin, J. (Jury) & Fuzfa, A. (Jury)

Student thesis: Master typesMaster in Mathematics

File

Enseignement à l’Université, perspective institutionnelle et contrat didactique. Le cas de la dualité en algèbre linéaire

Author: De Vleeschouwer, M., 30 Sep 2010

Supervisor: Thiry, S. (Supervisor), Henry, V. (President), Romainville, M. (Jury), GUEUDET, G. (External person) (Co-Supervisor), DORIER, J. (External person) (Jury) & WINSLOW, C. (External person) (Jury)

Student thesis: Doc typesDoctor of Sciences

File

La tablette tactile dans l'enseignement secondaire, un outil utile pour le cours de mathématique ?

Author: PIERARD, M., 19 Jun 2014

Supervisor: Henry, V. (Supervisor), De Vleeschouwer, M. (Jury), Xhonneux, S. (Jury) & Sartenaer, A. (Jury)

Student thesis: Master typesMaster in Mathematics

File

Mathématiques et langue des signes : un regard didactique sur la notion de fonction

Author: AMBROISE, F., 29 Aug 2014

Supervisor: De Vleeschouwer, M. (Supervisor), Meurant, L. (Co-Supervisor), Xhonneux, S. (Jury) & Sartenaer, A. (Jury)

Student thesis: Master typesMaster in Mathematics

File