If you made any changes in Pure these will be visible here soon.

Fingerprint Dive into the research topics where Martine De Vleeschouwer-Dieudonne is active. These topic labels come from the works of this person. Together they form a unique fingerprint.

  • 1 Similar Profiles

Projects

Research Output

When students use podcasts to share their own expertise in building proofs

De Vleeschouwer, M. & Remiche, M-A., Feb 2017. 2 p.

Research output: Contribution to conferencePoster

L'observation de l'enseignement par les pairs : Retour sur une expérience

De Vleeschouwer, M. & Remiche, M-A., 2016, (Accepted/In press) Actes du 29ème Congrès de l'Association Internationale de Pédagogie Universitaire (AIPU). 2 p.

Research output: Contribution in Book/Catalog/Report/Conference proceedingConference contribution

Des podcasts pour un cours de mathématiques: analyse d'une première expérience: Première analyse du projet "Pod-En-Math"

De Vleeschouwer, M. & Remiche, M-A., 2015, Questions de Pédagogies dans l’Enseignement Supérieur: Première analyse du projet "Pod-En-Math". Brest, 6 p.

Research output: Contribution in Book/Catalog/Report/Conference proceedingConference contribution

Introduction aux concepts de limite de fonction et de suite en première année d'université: adaptation de deux ingénéries

Grenier-Boley, N., Bridoux, S., De Vleeschouwer, M., Durand-Guerrier, V., Grenier, D., Ménini, C., Rogalski, M., Sénéchaud, P. & Vandenbrouck, F., 2015, Pluralités culturelles et universalité des mathématiques : enjeux et perspectives pour leur enseignement et leur apprentissage. Alger: EMF, p. 666-676 11 p.

Research output: Contribution in Book/Catalog/Report/Conference proceedingConference contribution

An institutional approach to university mathematics education: from dual vector spaces to questioning the world

Winsløw, C., Barquero, B., De Vleeschouwer, M. & Hardy, N., 2014, In : Research in Mathematics Education. 16, 2, p. 95-111 17 p.

Research output: Contribution to journalArticle

  • Activities

    • 17 Participation in conference
    • 7 Participation in workshop, seminar, course
    • 1 Participation to a Symposium, a study Day
    • 1 Membership of council

    La réforme des programmes du lycée : et alors ?

    Martine De Vleeschouwer (Invited Speaker)

    25 May 2013

    Activity: Participating in or organising an event typesParticipation to a Symposium, a study Day

    Université de Rennes I (External organisation)

    Martine De Vleeschouwer (Member)

    2012 → …

    Activity: Membership typesMembership of council

    EMF (Espace Mathematique Francophone), colloque internaltional: "Enseignement des mathematiques et developpement:enjeux de societe et de formation"

    Martine De Vleeschouwer (Contributor)

    6 Apr 200910 Apr 2009

    Activity: Participating in or organising an event typesParticipation in conference

    Visite de travail à l'université de Rennes1, collaboration avec G. Gueudet (maître de conférences)

    Martine De Vleeschouwer (Contributor)

    14 Jan 200916 Jan 2009

    Activity: Participating in or organising an event typesParticipation in conference

    Thesis

    Attribution de coûts aux noeuds de la modélisation d'un réseau routier

    Author: De Vleeschouwer, M., 1991

    Supervisor: Toint, P. (Supervisor)

    Student thesis: Master typesMaster in Mathematics

    Comment utiliser les conceptions à propos de l'infini pour introduire la notion de série ?

    Author: COCHART, H., 24 Jun 2015

    Supervisor: De Vleeschouwer, M. (Supervisor), Henry, V. (Jury), Winkin, J. (Jury) & Fuzfa, A. (Jury)

    Student thesis: Master typesMaster in Mathematics

    File

    Enseignement à l’Université, perspective institutionnelle et contrat didactique. Le cas de la dualité en algèbre linéaire

    Author: De Vleeschouwer, M., 30 Sep 2010

    Supervisor: Thiry, S. (Supervisor), Henry, V. (President), Romainville, M. (Jury), GUEUDET, G. (External person) (Co-Supervisor), DORIER, J. (External person) (Jury) & WINSLOW, C. (External person) (Jury)

    Student thesis: Doc typesDoctor of Sciences

    File

    La tablette tactile dans l'enseignement secondaire, un outil utile pour le cours de mathématique ?

    Author: PIERARD, M., 19 Jun 2014

    Supervisor: Henry, V. (Supervisor), De Vleeschouwer, M. (Jury), Xhonneux, S. (Jury) & Sartenaer, A. (Jury)

    Student thesis: Master typesMaster in Mathematics

    File

    Mathématiques et langue des signes : un regard didactique sur la notion de fonction

    Author: AMBROISE, F., 29 Aug 2014

    Supervisor: De Vleeschouwer, M. (Supervisor), Meurant, L. (Co-Supervisor), Xhonneux, S. (Jury) & Sartenaer, A. (Jury)

    Student thesis: Master typesMaster in Mathematics

    File