Activités par an
Résumé
In previous literature, several authors have recommended teaching concurrent programming, as the current evolution of IT involves concurrency. However, in order to teach concurrent programming properly, in a constructivist educational learning framework, we need to know the preconceptions students have regarding it. In this paper, we report on the results found from data collected through a questionnaire submitted in secondary schools to 101 students aged from 12 to 15. We detail the preconceptions of concurrent programming we extracted from the questionnaire answers and formulate recommendations toward creating a course teaching concurrent programming.
Titre traduit de la contribution | Analyse des préconceptions d'étudiants sur la concurrence |
---|---|
langue originale | Anglais |
titre | EASEAI 2019 - Proceedings of the 1st ACM SIGSOFT International Workshop on Education through Advanced Software Engineering and Artificial Intelligence, co-located with ESEC/FSE 2019 |
rédacteurs en chef | Benoit Vanderose, Benoit Frenay, Julie Henry, Xavier Devroey |
Lieu de publication | New York, NY, USA |
Editeur | ACM Press |
Pages | 9-12 |
Nombre de pages | 4 |
ISBN (Electronique) | 9781450368520 |
ISBN (imprimé) | 978-1-4503-6852-0 |
Les DOIs | |
Etat de la publication | Publié - 26 août 2019 |
Evénement | 1st International Workshop on Education through Advanced Software Engineering and Artificial Intelligence - Tallin, Estonie Durée: 26 août 2019 → 26 août 2019 |
Série de publications
Nom | EASEAI 2019 |
---|---|
Editeur | ACM |
Atelier de travail
Atelier de travail | 1st International Workshop on Education through Advanced Software Engineering and Artificial Intelligence |
---|---|
Titre abrégé | EASEAI |
Pays/Territoire | Estonie |
La ville | Tallin |
période | 26/08/19 → 26/08/19 |
mots-clés
- programmation concurrente
- concurrence
- enseignement
- secondaire
Empreinte digitale
Examiner les sujets de recherche de « Analyse des préconceptions d'étudiants sur la concurrence ». Ensemble, ils forment une empreinte digitale unique.Activités
- 1 Présentation orale
-
Analysis of students’ preconceptions of concurrency
Libert, C. (Orateur)
26 août 2019Activité: Discours ou présentation › Présentation orale