Analysis of Students' Preconceptions of Concurrency

Titre traduit de la contribution: Analyse des préconceptions d'étudiants sur la concurrence

Résultats de recherche: Contribution dans un livre/un catalogue/un rapport/dans les actes d'une conférenceArticle dans les actes d'une conférence/un colloque

Résumé

In previous literature, several authors have recommended teaching concurrent programming, as the current evolution of IT involves concurrency. However, in order to teach concurrent programming properly, in a constructivist educational learning framework, we need to know the preconceptions students have regarding it. In this paper, we report on the results found from data collected through a questionnaire submitted in secondary schools to 101 students aged from 12 to 15. We detail the preconceptions of concurrent programming we extracted from the questionnaire answers and formulate recommendations toward creating a course teaching concurrent programming.

Titre traduit de la contributionAnalyse des préconceptions d'étudiants sur la concurrence
langue originaleAnglais
titreEASEAI 2019 - Proceedings of the 1st ACM SIGSOFT International Workshop on Education through Advanced Software Engineering and Artificial Intelligence, co-located with ESEC/FSE 2019
rédacteurs en chefBenoit Vanderose, Benoit Frenay, Julie Henry, Xavier Devroey
Lieu de publicationNew York, NY, USA
EditeurACM Press
Pages9-12
Nombre de pages4
ISBN (Electronique)9781450368520
ISBN (imprimé)978-1-4503-6852-0
Les DOIs
Etat de la publicationPublié - 26 août 2019
Evénement1st International Workshop on Education through Advanced Software Engineering and Artificial Intelligence - Tallin, Estonie
Durée: 26 août 201926 août 2019

Série de publications

NomEASEAI 2019
EditeurACM

Atelier de travail

Atelier de travail1st International Workshop on Education through Advanced Software Engineering and Artificial Intelligence
Titre abrégéEASEAI
Pays/TerritoireEstonie
La villeTallin
période26/08/1926/08/19

mots-clés

  • programmation concurrente
  • concurrence
  • enseignement
  • secondaire

Empreinte digitale

Examiner les sujets de recherche de « Analyse des préconceptions d'étudiants sur la concurrence ». Ensemble, ils forment une empreinte digitale unique.

Contient cette citation