Activités par an
Résumé
In this article, a relation is made between: (1) the informatics skills that secondary students can (ideally) acquire (on the basis of curriculums), (2) the skills they possess after having passed the secondary education and (3) the topics actually taught in school, described by teachers themselves. These data offer an overview of the informatics place in secondary school in the French-speaking region of Belgium which is, in many respects, subjects to improvement.
langue originale | Anglais |
---|---|
titre | * |
Etat de la publication | Publié - 13 oct. 2016 |
Evénement | The International Conference on Informatics in Schools: Situation, Evolution and Perspectives - Université de Münster, Münster, Allemagne Durée: 13 oct. 2016 → 15 oct. 2016 Numéro de conférence: 9 http://issep2016.ens-cachan.fr/ |
Comité scientifique
Comité scientifique | The International Conference on Informatics in Schools: Situation, Evolution and Perspectives |
---|---|
Titre abrégé | ISSEP |
Pays/Territoire | Allemagne |
La ville | Münster |
période | 13/10/16 → 15/10/16 |
Adresse Internet |
mots-clés
- enseignement de l'informatique
Empreinte digitale
Examiner les sujets de recherche de « Informatics at secondary schools in the French-speaking region of Belgium: myth or reality? ». Ensemble, ils forment une empreinte digitale unique.Activités
- 1 Participation à une conférence, un congrès
-
The International Conference on Informatics in Schools: Situation, Evolution and Perspectives
Henry, J. (Orateur)
13 oct. 2016 → 15 oct. 2016Activité: Participation ou organisation d'un événement › Participation à une conférence, un congrès