Julie Henry, Noémie Joris

Résultats de recherche: Contribution dans un livre/un catalogue/un rapport/dans les actes d'une conférenceArticle dans les actes d'une conférence/un colloque

8 Téléchargements (Pure)

In this article, a relation is made between: (1) the informatics skills that secondary students can (ideally) acquire (on the basis of curriculums), (2) the skills they possess after having passed the secondary education and (3) the topics actually taught in school, described by teachers themselves. These data offer an overview of the informatics place in secondary school in the French-speaking region of Belgium which is, in many respects, subjects to improvement.
langue originaleAnglais
titre*
Etat de la publicationPublié - 13 oct. 2016
EvénementThe International Conference on Informatics in Schools: Situation, Evolution and Perspectives - Université de Münster, Münster, Allemagne
Durée: 13 oct. 201615 oct. 2016
Numéro de conférence: 9

Comité scientifique

Comité scientifiqueThe International Conference on Informatics in Schools: Situation, Evolution and Perspectives
Titre abrégéISSEP
PaysAllemagne
La villeMünster
période13/10/1615/10/16
Adresse Internet

mots-clés

• enseignement de l'informatique

Empreinte digitale Examiner les sujets de recherche de « Informatics at secondary schools in the French-speaking region of Belgium: myth or reality? ». Ensemble, ils forment une empreinte digitale unique.

• Activités

• 1 Participation à une conférence, un congrès

Julie Henry (Orateur)

13 oct. 201615 oct. 2016