Entrepreneurship and Culture

Roy Thurik, Marcus Dejardin

Résultats de recherche: Contribution dans un livre/un catalogue/un rapport/dans les actes d'une conférenceChapitre (revu par des pairs)

Résumé

The relative stability of differences in entrepreneurial activity across countries suggests that factors other than economic ones are at play (Freytag and Thurik, 2010). Cultural factors, as a subset of stable contextual factors, may play a role. In this paper, we give examples of various theories on the relationship between cultural values and entrepreneurship, providing both a conceptual basis and an empirical test.
langue originaleAnglais
titreEntrepreneurship in Context
rédacteurs en chefMarco van, Gelderen Enno
EditeurRoutledge
Pages175-186
Nombre de pages12
Etat de la publicationPublié - 2012

    Empreinte digitale

Contient cette citation

Thurik, R., & Dejardin, M. (2012). Entrepreneurship and Culture. Dans M. van, & G. Enno (eds.), Entrepreneurship in Context (p. 175-186). Routledge. http://ideas.repec.org/p/hal/journl/halshs-00943684.html