Towards the Comparative Evaluation of Feature Diagram Languages

Patrick Heymans, Pierre-Yves Schobbens, Jean-Christophe Trigaux, Raimundas Matulevicius, Andreas Classen, Yves Bontemps

Résultats de recherche: Contribution dans un livre/un catalogue/un rapport/dans les actes d'une conférenceArticle dans les actes d'une conférence/un colloque

119 Téléchargements (Pure)

This paper proposes a path to defragmenting research on feature diagram languages: (1) a global quality framework to serve as a language quality improvement roadmap; (2) a set of formally defined criteria to assess the semantics-related qualities of feature diagram languages; (3) a systematic method to formalise these languages and make them ready for comparison and efficient tool automation. The novelty of this paper resides in the latter point and the integration. The results obtained so far are summed up and future works are identified.
langue originaleAnglais
titreSoftware and Services Variability Management Workshop - Concepts, Models and Tools
rédacteurs en chefTomi Mannisto, Eila Niemela, Mikko Raatikainen
Lieu de publicationHelsinki
EditeurHelsinki University of Technology Software Business and Engineering Institute
Pages1-16
Nombre de pages16
Etat de la publicationPublié - 2007

Empreinte digitale

Examiner les sujets de recherche de « Towards the Comparative Evaluation of Feature Diagram Languages ». Ensemble, ils forment une empreinte digitale unique.