The effect of market-pull vs. resource-push orientation on performance when entering new markets

Titre traduit de la contribution: L'effet d'une orientation marché ou ressources sur la performance lors de l'entrée dans de nouveaux marchés

Jean Philippe Timsit, Annick Castiaux, Yann Truong, Gerard A. Athaide, Richard R. Klink

Résultats de recherche: Contribution à un journal/une revueArticle

6 Téléchargements (Pure)

Résumé

This paper uses a multi-agent simulation to examine how the initial choice of strategic orientation impacts a firm's long-term performance. The results indicate that when entering a new market, market-pull firms achieve performance levels 4% higher on average than resource-push firms. However, the survival rate of market-pull firms is only 25%, far less than resource-push firms. These findings present firms with a Cornelian dilemma- i.e., strive for survival or maximize performance.

langue originaleAnglais
Pages (de - à)2005-2014
Nombre de pages10
journalJournal of Business Research
Volume68
Numéro de publication9
Les DOIs
étatPublié - 1 sept. 2015

    Empreinte digitale

Contient cette citation