Tangible programming for children: State of the art, classification and opportunities

Julie Henry, Antoine Bodart, Bruno Dumas

Résultats de recherche: Contribution dans un livre/un catalogue/un rapport/dans les actes d'une conférenceArticle dans les actes d'une conférence/un colloque

Résumé

This article presents a study of the tangible devices supporting children (aged 2 to 12) in their learning of basic programming concepts. Twenty devices are examined through two perspectives: Fishkin's taxonomy and an original classification from the authors. The latter focuses on two aspects: didactics, by trying to identify the concepts implemented by the child, and the interaction modalities made available to a child to communicate and interact with the device. Innovation tracks in terms of interaction design are suggested and opportunities to continue this study, particularly with regard to the assimilation of concepts by the child, are presented.

langue originaleAnglais
titreIHM 2018 - Actes de la 30ieme Conference Francophone sur l''Interaction Homme-Machine
EditeurACM Press
Pages241-249
Nombre de pages9
ISBN (Electronique)9781450351096
Les DOIs
Etat de la publicationPublié - 23 oct. 2018
EvénementIHM 2018: Conférence francophone sur l'interaction homme-machine - Brest, France
Durée: 23 oct. 201826 oct. 2018
https://ihm2018.afihm.org/

Série de publications

NomIHM 2018 - Actes de la 30ieme Conference Francophone sur l''Interaction Homme-Machine

Une conférence

Une conférenceIHM 2018
Titre abrégéIHM
Pays/TerritoireFrance
La villeBrest
période23/10/1826/10/18
Adresse Internet

Empreinte digitale

Examiner les sujets de recherche de « Tangible programming for children: State of the art, classification and opportunities ». Ensemble, ils forment une empreinte digitale unique.
  • IHM 2018

    Julie Henry (Participant)

    23 oct. 201826 oct. 2018

    Activité: Participation ou organisation d'un événementParticipation à une conférence, un congrès

Contient cette citation