Béatrice Van Bastelaer, Claire Lobet-Maris

Résultats de recherche: Contribution dans un livre/un catalogue/un rapport/dans les actes d'une conférenceChapitre

langue originaleAnglais
titrePAI seminar
Sous-titreJune 35th 1998, FUNDP Namur
Lieu de publicationNamur
EditeurFUNDP. CITA
étatNon publié - 1998

Empreinte digitale

Smart city

Van Bastelaer, B., & Lobet-Maris, C. (1998). Social learning in multimedia: main insights from seven case studies of digital cities. Non publié. Dans PAI seminar: June 35th 1998, FUNDP Namur Namur: FUNDP. CITA.
Van Bastelaer, Béatrice ; Lobet-Maris, Claire. / Social learning in multimedia : main insights from seven case studies of digital cities. PAI seminar: June 35th 1998, FUNDP Namur. Namur : FUNDP. CITA, 1998.
@inbook{5358a406f5c642028a7372d0f3c478a3,
title = "Social learning in multimedia: main insights from seven case studies of digital cities",
abstract = "This article is based on a research conducted by CITA at the University of Namur on social learning aspects of digital cities. The social learning approach focuses on the negotiation and interaction processes between suppliers and users, on the representation of the user by the supplier and on the user's appropriation of the technology. But this approach tries also to stress the lessons learned by the actors of the shaping process of the technology and by the researchers. In this paper, we will develop a major aspect of social learning which concerns the representation of the user and the configuration of the user in seven case studies on digital cities.",
keywords = "digital city, social learning, user representation, case study, social shaping",
author = "{Van Bastelaer}, B{\'e}atrice and Claire Lobet-Maris",
note = "Publication code : **RES. ACAD.",
year = "1998",
language = "English",
booktitle = "PAI seminar",
publisher = "FUNDP. CITA",

Van Bastelaer, B & Lobet-Maris, C 1998, Social learning in multimedia: main insights from seven case studies of digital cities. Dans PAI seminar: June 35th 1998, FUNDP Namur. FUNDP. CITA, Namur.

Social learning in multimedia : main insights from seven case studies of digital cities. / Van Bastelaer, Béatrice; Lobet-Maris, Claire.

PAI seminar: June 35th 1998, FUNDP Namur. Namur : FUNDP. CITA, 1998.

TY - CHAP

T1 - Social learning in multimedia

T2 - main insights from seven case studies of digital cities

AU - Van Bastelaer, Béatrice

AU - Lobet-Maris, Claire

N1 - Publication code : **RES. ACAD.

PY - 1998

Y1 - 1998

N2 - This article is based on a research conducted by CITA at the University of Namur on social learning aspects of digital cities. The social learning approach focuses on the negotiation and interaction processes between suppliers and users, on the representation of the user by the supplier and on the user's appropriation of the technology. But this approach tries also to stress the lessons learned by the actors of the shaping process of the technology and by the researchers. In this paper, we will develop a major aspect of social learning which concerns the representation of the user and the configuration of the user in seven case studies on digital cities.

AB - This article is based on a research conducted by CITA at the University of Namur on social learning aspects of digital cities. The social learning approach focuses on the negotiation and interaction processes between suppliers and users, on the representation of the user by the supplier and on the user's appropriation of the technology. But this approach tries also to stress the lessons learned by the actors of the shaping process of the technology and by the researchers. In this paper, we will develop a major aspect of social learning which concerns the representation of the user and the configuration of the user in seven case studies on digital cities.

KW - digital city

KW - social learning

KW - user representation

KW - case study