Evelyne De Vuyst, Céline Charlier, Séverine Giltaire, Valérie De Glas, Catherine Lambert De Rouvroit, Yves Poumay

Résultats de recherche: Contribution dans un livre/un catalogue/un rapport/dans les actes d'une conférenceChapitre (revu par des pairs)

96 Téléchargements (Pure)

This chapter provides methods suitable for the culture of primary human keratinocytes in serum-free culture conditions, starting from very small skin biopsies. It also explains procedures required for reconstruction of a stratified epidermis on polycarbonate filter, starting from keratinocytes cultured in serum-free conditions. Tissues reconstructed according to this method have been proven suitable for characterization of epidermal morphogenesis and for in vitro studies of the epidermal barrier. Utilization of the same method for successful isolation of keratinocytes from a patient suffering from Darier's disease and the reconstruction of a pathological epidermis which displays the same histological features as in vivo are also presented.

langue originaleAnglais
titreEpidermal cells 3rd Edition
Sous-titreMethods in Molecular Biology
rédacteurs en chefKursad Turksen
Lieu de publicationClifton, N.J.
EditeurHumana Press
Pages191-201
Nombre de pages11
Volume1195
ISBN (imprimé)9781493912230
Les DOIs
Etat de la publicationPublié - 2014

Série de publications

NomMethods in Molecular Biology
Volume1195
ISSN (imprimé)10643745

Empreinte digitale Examiner les sujets de recherche de « Reconstruction of normal and pathological human epidermis on polycarbonate filter ». Ensemble, ils forment une empreinte digitale unique.

• Projets

Équipement

• Thèses de l'étudiant

Barrier alterations in a reconstructed epidermis as a model for atopic dermatitis