Résultats de recherche: Contribution dans un livre/un catalogue/un rapport/dans les actes d'une conférenceArticle dans les actes d'une conférence/un colloque

Titre traduit de la contributionRankMerging: A supervised learning-to-rank for predicting links in large-scale social networks
titreExtraction et Gestion des Connaissances, EGC 2015
EditeurCambridge University Press
Pages395-400
Nombre de pages6
VolumeE.28
ISBN (Electronique)9782705690229
étatPublié - 1 janv. 2015
EvénementQuinzieme Conference Internationale Francophone sur l'Extraction et la Gestion des Connaissances, EGC 2015 - 15th International French-Speaking Conference on Knowledge Extraction and Management, EGC 2015 - Luxembourg, Luxembourg
Durée: 27 janv. 201530 janv. 2015

Une conférence

Une conférenceQuinzieme Conference Internationale Francophone sur l'Extraction et la Gestion des Connaissances, EGC 2015 - 15th International French-Speaking Conference on Knowledge Extraction and Management, EGC 2015
PaysLuxembourg
La villeLuxembourg
période27/01/1530/01/15

Empreinte digitale

Supervised learning
Contractors

Tabourier, L., Libert, A-S., & Lambiotte, R. (2015). RankMerging: Apprentissage supervisé de classements pour la prédiction de liens dans les grands réseaux sociaux. Dans Extraction et Gestion des Connaissances, EGC 2015 (Vol E.28, p. 395-400). Cambridge University Press.
@inproceedings{23625a97baa24527a5f4198f5186c63b,
title = "RankMerging: Apprentissage supervis{\'e} de classements pour la pr{\'e}diction de liens dans les grands r{\'e}seaux sociaux",
abstract = "Uncovering missing links in social networks is a difficult task because of their sparsity, and because links may represent different types of relationships, characterized by different structural patterns. In this paper, we define a simple supervised learning-to-rank framework, called RankMerging, which aims at combining information provided by various unsupervised rankings. As an illustration, we apply the method to the case of a cell phone service provider, which aims at discovering links among contractors of its competitors. We show that our method substantially improves the performance of the available classification methods.",
author = "Lionel Tabourier and Anne-Sophie Libert and Renaud Lambiotte",
year = "2015",
month = "1",
day = "1",
language = "Fran{\cc}ais",
volume = "E.28",
pages = "395--400",
booktitle = "Extraction et Gestion des Connaissances, EGC 2015",
publisher = "Cambridge University Press",

Tabourier, L, Libert, A-S & Lambiotte, R 2015, RankMerging: Apprentissage supervisé de classements pour la prédiction de liens dans les grands réseaux sociaux. Dans Extraction et Gestion des Connaissances, EGC 2015. VOL. E.28, Cambridge University Press, p. 395-400, Quinzieme Conference Internationale Francophone sur l'Extraction et la Gestion des Connaissances, EGC 2015 - 15th International French-Speaking Conference on Knowledge Extraction and Management, EGC 2015, Luxembourg, Luxembourg, 27/01/15.

RankMerging : Apprentissage supervisé de classements pour la prédiction de liens dans les grands réseaux sociaux. / Tabourier, Lionel; Libert, Anne-Sophie; Lambiotte, Renaud.

Extraction et Gestion des Connaissances, EGC 2015. Vol E.28 Cambridge University Press, 2015. p. 395-400.

TY - GEN

T1 - RankMerging

T2 - Apprentissage supervisé de classements pour la prédiction de liens dans les grands réseaux sociaux

AU - Tabourier, Lionel

AU - Libert, Anne-Sophie

AU - Lambiotte, Renaud

PY - 2015/1/1

Y1 - 2015/1/1

N2 - Uncovering missing links in social networks is a difficult task because of their sparsity, and because links may represent different types of relationships, characterized by different structural patterns. In this paper, we define a simple supervised learning-to-rank framework, called RankMerging, which aims at combining information provided by various unsupervised rankings. As an illustration, we apply the method to the case of a cell phone service provider, which aims at discovering links among contractors of its competitors. We show that our method substantially improves the performance of the available classification methods.

AB - Uncovering missing links in social networks is a difficult task because of their sparsity, and because links may represent different types of relationships, characterized by different structural patterns. In this paper, we define a simple supervised learning-to-rank framework, called RankMerging, which aims at combining information provided by various unsupervised rankings. As an illustration, we apply the method to the case of a cell phone service provider, which aims at discovering links among contractors of its competitors. We show that our method substantially improves the performance of the available classification methods.

UR - http://www.scopus.com/inward/record.url?scp=84994589435&partnerID=8YFLogxK

M3 - Article dans les actes d'une conférence/un colloque

VL - E.28

SP - 395