Réalité augmentée et interface tangible au service des novices en programmation

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Résumé

Introductory programming courses are a challenge for any teacher and a barrier for students. Among other factors, novice programmers often have misconceptions, leading them to build incorrect mental models. A concept inventory coupling tangible interfaces and augmented reality (TARCI) has been developed according to a design-oriented methodology, in close collaboration with the future users of the system (students, teachers). With TARCI, teachers should quickly become aware of misconceptions in their students and thus be able to correct them. Preliminary tests were carried out during development, in particular to improve TARCI first with eight experts and then with nine students. These tests show promising results.

Titre traduit de la contributionAugmented Reality and Tangible Interaction to Help Programming Novices
langue originaleFrançais
titre32e Conference Internationale Francophone sur l'Interaction Homme-Machine, IHM 2021 - Annexes des Actes de la Conference
EditeurACM Press
ISBN (Electronique)9781450383776
Les DOIs
Etat de la publicationPublié - 13 avr. 2021
Evénement32e Conference Internationale Francophone sur l'Interaction Homme-Machine, IHM 2021 - 32nd International French-speaking Conference on Human-Computer Interaction, IHM 2021 - Virtual, Online, France
Durée: 13 avr. 202116 avr. 2021

Série de publications

Nom32e Conference Internationale Francophone sur l'Interaction Homme-Machine, IHM 2021 - Annexes des Actes de la Conference

Une conférence

Une conférence32e Conference Internationale Francophone sur l'Interaction Homme-Machine, IHM 2021 - 32nd International French-speaking Conference on Human-Computer Interaction, IHM 2021
Pays/TerritoireFrance
La villeVirtual, Online
période13/04/2116/04/21

mots-clés

  • Concept inventory
  • Design oriented research
  • Mental model Mots-clé additionnels Enseignement de la programmation
  • Misconceptions
  • Modèle mental
  • Recherche orientée par la conception
  • Représentations erronées
  • Teaching programming

Empreinte digitale

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