Poster: VIBeS, Transition System Mutation Made Easy

Résultats de recherche: Contribution dans un livre/un catalogue/un rapport/dans les actes d'une conférenceArticle dans les actes d'une conférence/un colloque

102 Téléchargements (Pure)

Mutation testing is an established technique used to evaluate the quality of a set of test cases. As model-based testing took momentum, mutation techniques were lifted to the model level. However, as for code mutation analysis, assessing test cases on a large set of mutants can be costly. In this paper, we introduce the Variability-Intensive Behavioural teSting (VIBeS) framework. Relying on Featured Transition Systems (FTSs), we represent all possible mutants in a single model constrained by a feature model for mutant (in)activation. This allow to assess all mutants in a single test case execution. We present VIBeS implementation steps and the DSL we defined to ease model-based mutation analysis.

langue originaleAnglais
titreProceedings - International Conference on Software Engineering
Lieu de publicationFlorence, Italy
EditeurIEEE Computer Society Press
Pages817-818
Nombre de pages2
Volume2
ISBN (imprimé)9781479919345
Les DOIs
Etat de la publicationPublié - 12 août 2015
Evénement37th IEEE/ACM International Conference on Software Engineering, ICSE 2015 - Florence, Italie
Durée: 16 mai 201524 mai 2015

Une conférence

Une conférence37th IEEE/ACM International Conference on Software Engineering, ICSE 2015
PaysItalie
La villeFlorence
période16/05/1524/05/15

Empreinte digitale Examiner les sujets de recherche de « Poster: VIBeS, Transition System Mutation Made Easy ». Ensemble, ils forment une empreinte digitale unique.

• Projets

• 1 Participation à une conférence, un congrès

37th International Conference on Software Engineering (ICSE 2015)

Xavier Devroey (Poster)