One-Stop-Government in Belgium

Béatrice Van Bastelaer, Anne De Vos, Claire Lobet-Maris

Résultats de recherche: Contribution dans un livre/un catalogue/un rapport/dans les actes d'une conférenceChapitre

L'objectif de cet article est de brosser un large tableau des développements actuels en matière de guichets uniques en Belgique. Après une introduction présentant la structure fédérale de la Belgique et listant les principaux projets de guichets uniques aux niveau fédéral, régional et local, l'article décrit plus en détails quelques projets existants à ces trois niveaux. Finalement, les auteurs analysent et mettent en exergue les projets de guichets uniques menés en Belgique.
langue originaleAnglais
titreOne-Stop-Government in Europe
Sous-titreResults from 11 national surveys
rédacteurs en chefMartinHAGEN HerbertKUBICEK
Lieu de publicationBremen (Allemagne)
EditeurUniversity of Bremen
Pages79-137
Nombre de pages59
étatPublié - 2000

Empreinte digitale

Belgium
federal state

Van Bastelaer, B., De Vos, A., & Lobet-Maris, C. (2000). One-Stop-Government in Belgium. Dans MAGEN. HerbertKUBICEK (Ed.), One-Stop-Government in Europe: Results from 11 national surveys (p. 79-137). Bremen (Allemagne): University of Bremen.
Van Bastelaer, Béatrice ; De Vos, Anne ; Lobet-Maris, Claire. / One-Stop-Government in Belgium. One-Stop-Government in Europe: Results from 11 national surveys. Editeur / MartinHAGEN HerbertKUBICEK. Bremen (Allemagne) : University of Bremen, 2000. p. 79-137
@inbook{8345bc4af6e347d7a0ac1323567dc0b6,
title = "One-Stop-Government in Belgium",
abstract = "This article aims at providing a broad view of the current developments of one-stop-government (OSG) projects in the federal state of Belgium. After an introduction explaining the federal structure of the country and presenting the main federal, regional and local policies in the field of OSG, the paper describes some current projects at those three levels and deepens some of these initiatives. Finally, the authors analyse and assess the OSG projects conducted in Belgium.",
keywords = "one-stop-government, administrative services, public administration, public policy",
author = "{Van Bastelaer}, B{\'e}atrice and {De Vos}, Anne and Claire Lobet-Maris",
note = "Publication editors : MartinHAGEN and HerbertKUBICEK",
year = "2000",
language = "English",
pages = "79--137",
editor = "MartinHAGEN HerbertKUBICEK",
booktitle = "One-Stop-Government in Europe",
publisher = "University of Bremen",

Van Bastelaer, B, De Vos, A & Lobet-Maris, C 2000, One-Stop-Government in Belgium. Dans MAGEN HerbertKUBICEK (Ed.), One-Stop-Government in Europe: Results from 11 national surveys. University of Bremen, Bremen (Allemagne), p. 79-137.

One-Stop-Government in Belgium. / Van Bastelaer, Béatrice; De Vos, Anne; Lobet-Maris, Claire.

One-Stop-Government in Europe: Results from 11 national surveys. Ed. / MartinHAGEN HerbertKUBICEK. Bremen (Allemagne) : University of Bremen, 2000. p. 79-137.

TY - CHAP

T1 - One-Stop-Government in Belgium

AU - Van Bastelaer, Béatrice

AU - De Vos, Anne

AU - Lobet-Maris, Claire

N1 - Publication editors : MartinHAGEN and HerbertKUBICEK

PY - 2000

Y1 - 2000

N2 - This article aims at providing a broad view of the current developments of one-stop-government (OSG) projects in the federal state of Belgium. After an introduction explaining the federal structure of the country and presenting the main federal, regional and local policies in the field of OSG, the paper describes some current projects at those three levels and deepens some of these initiatives. Finally, the authors analyse and assess the OSG projects conducted in Belgium.

AB - This article aims at providing a broad view of the current developments of one-stop-government (OSG) projects in the federal state of Belgium. After an introduction explaining the federal structure of the country and presenting the main federal, regional and local policies in the field of OSG, the paper describes some current projects at those three levels and deepens some of these initiatives. Finally, the authors analyse and assess the OSG projects conducted in Belgium.

KW - one-stop-government

KW - administrative services

KW - public administration

KW - public policy