Résultats de recherche: Contribution à un journal/une revueArticle

Using theoretical simulations on polyethylene segments, it is demonstrated that vibrational Raman optical activity is highly sensitive to helicity, more than the conventional Raman technique. Therefore, it can be used to probe helicity and conformations of synthetic polymers.
langue originaleAnglais
Pages (de - à)3097-3107
Nombre de pages11
journalInternational Journal of Quantum Chemistry
Volume106
Numéro de publication15
Les DOIs
Etat de la publicationPublié - 1 déc. 2006

Empreinte digitale Examiner les sujets de recherche de « Investigation of polyethylene helical conformations: Theoretical study by vibrational Raman optical activity ». Ensemble, ils forment une empreinte digitale unique.

• Projets

Développement du Centre ISCF

CHAMPAGNE, B., VIGNERON, J., DERYCKE, I., FRIPIAT, J., Lambin, P., SCHIEVEKAMP, I., Vercauteren, D., Wautelet, F. & WOUTERS, J.

1/01/9531/12/12

Projet: Recherche

Équipement

• Thèses de l'étudiant