Résultats de recherche: Contribution à un journal/une revueArticle

Requirements Elicitation (RE) consists of collecting requirements for a future system. It involves engineers who are eliciting information, and stakeholders who are involved in the project to provide information. This research note aims to stimulate research about the impact of stakeholders' commitment on RE. We define commitment, discuss how it can be measured during RE, and present a first exploratory study that we conducted to build a prototype "commitment matrix". The matrix aims to clarify what engineers may expect during RE when involving stakeholders who are more or less committed.

langue originaleAnglais
Pages (de - à)1743-1746
Nombre de pages4
journalInternational Journal of Software Engineering and Knowledge Engineering
Volume25
Numéro de publication9-10
Les DOIs
Etat de la publicationPublié - 1 nov. 2015

Empreinte digitale Examiner les sujets de recherche de « Investigating the impact of stakeholders' commitment on requirements elicitation ». Ensemble, ils forment une empreinte digitale unique.

• Thèses de l'étudiant

Essays on Information Elicitation for Decision Making in Systems Engineering : Improving Completeness of Requirements

Author: Burnay, C., 2 mars 2016

Superviseur: Faulkner, S. (Copromoteur), Jureta, I. (Copromoteur), Castiaux, A. (Président), Maiden, N. (Personne externe) (Jury), Cleve, A. (Jury) & Kolp, M. (Jury)