Carla Calabrese, Leonarda F. Liotta, Esther Carbonell Llopis, Francesco Giacalone, Michelangelo Gruttadauria, Carmela Aprile

Résultats de recherche: Contribution à un journal/une revueArticle

Six new hybrid materials composed of carbon nanohorns (CNHs) and highly cross-linked imidazolium salts were easily synthesized using a one-step procedure based on the radical oligomerization of bis-vinylimidazolium salts (bVImiX) in the presence of pristine CNHs. The hybrid materials were characterized and employed as the sole catalysts for the conversion of carbon dioxide into cyclic carbonate by reaction with epoxides. The solids displayed excellent turnover number and productivity. Moreover, four catalysts were investigated in recycling experiments. Two catalysts containing an octyl linker between the imidazolium units and a bromide or an iodide anion showed no loss in activity after three cycles. The other two catalysts containing a p-xylyl linker and a bromide anion and different CNHs/bVImiX ratios showed an unprecedented increase of activity after recycling.

langue originaleAnglais
Pages (de - à)1202-1209
Nombre de pages8
journalChemSusChem
Volume10
Numéro de publication6
Date de mise en ligne précoce2017
Les DOIs
Etat de la publicationPublié - 22 mars 2017

Empreinte digitale Examiner les sujets de recherche de « Imidazolium-Functionalized Carbon Nanohorns for the Conversion of Carbon Dioxide: Unprecedented Increase of Catalytic Activity after Recycling ». Ensemble, ils forment une empreinte digitale unique.

• Équipement

Morphologie - Imagerie

Charles Nicaise (!!Manager) & Francesca Cecchet (!!Manager)

Plateforme technologique Morphologie, imagerie