Résultats de recherche: Contribution dans un livre/un catalogue/un rapport/dans les actes d'une conférenceChapitre (revu par des pairs)Revue par des pairs

112 Téléchargements (Pure)

This paper deals with the treatment of foreign languages in the Second World War films "The Longest Day" (1962) and "Saving Private Ryan" (1998). Through quantitative and qualitative analyses, it describes how heterolingualism (i.e. language difference) is used and how it influences characterization and plot, in both the original and French-dubbed versions. The study shows that "The Longest Day" features a sizeable amount of scenes featuring French and German due to the narrative structure of the film as it gives a comprehensive overview of the parties involved in D-Day operations, while "Saving Private Ryan" contains fewer passages in foreign languages because it adopts a narrower perspective by focusing on a group of American soldiers. Most of the heterolingualism disappears in the French-dubbed version of "The Longest Day", although it is sometimes signalled by accents, whereas "Saving Private Ryan"’s French version generally leaves foreign languages as such, illustrating a recent tendency in audiovisual translation to respect the original difference.
Titre traduit de la contributionL'Hétérolinguisme dans les films sur la Seconde Guerre mondiale: "Le Jour le plus long" et "Il faut sauver le soldat Ryan"
langue originaleAnglais

• Polyglot film
  • Translation

Empreinte digitale

Examiner les sujets de recherche de « L'Hétérolinguisme dans les films sur la Seconde Guerre mondiale: "Le Jour le plus long" et "Il faut sauver le soldat Ryan" ». Ensemble, ils forment une empreinte digitale unique.
  • Heterolingualism in Second World War Films: "The Longest Day" and "Saving Private Ryan"

Titre traduit de la contribution: L'Hétérolinguisme dans les films sur la Seconde Guerre mondiale: "Le Jour le plus long" et "Il faut sauver le soldat Ryan"Labate, S., déc. 2013, Emerging Research in Translation Studies: Selected Papers of the CETRA Research Summer School 2012. (CETRA Summer School Papers).

Accès ouvert

Contient cette citation