Genetic analysis on color concept construction process: Looking for operational invariants

Titre traduit de la contribution: Analyse génétique du processus de construction du concept de couleur.: À la recherche d'invariants opératoires

Gabriel Carvalho, Andressa Xavier Zinato de Carvalho

Résultats de recherche: Contribution à un journal/une revueArticleRevue par des pairs

13 Téléchargements (Pure)

Résumé

This paper presents the findings of an ongoing longitudinal research study. The study involved 63 children, aged 8 to 10, who were students in a public school in Brazil. The objective of this research was to identify the operational invariants used by children when constructing color concepts in situations using a projector. We analyzed the solutions proposed by the children and their own draws, employing Bardin’s Content Analysis as our methodological approach. By applying the Theory of Conceptual Fields, we identified their operational in- variants. The results indicate that children’s understanding of colors stems from their ability to differentiate between different levels of brightness and darkness. Our original contribution lies in the use of Conceptual Fields Theory’s analytical framework to evaluate the conceptualization process of colors in a broader context.
Titre traduit de la contribution Analyse génétique du processus de construction du concept de couleur.: À la recherche d'invariants opératoires
langue originaleAnglais
Numéro d'article100838
Nombre de pages7
journalSocial Sciences & Humanities Open
Volume9
Les DOIs
Etat de la publicationPublié - 15 févr. 2024

mots-clés

  • Conceptualization
  • Scheme
  • Theory of conceptual fields

Empreinte digitale

Examiner les sujets de recherche de « Analyse génétique du processus de construction du concept de couleur. À la recherche d'invariants opératoires ». Ensemble, ils forment une empreinte digitale unique.

Contient cette citation