Résumé
Along with the development of internet connected devices, Mobile Marketing is expected to be ubiquitous in the near future. In order to deliver right mobile offers, the need to better know the customer is now crucial. This article develops a theoretical marketing framework to categorise the most relevant information linked to mobile data which complements traditional CRM data models. Three dimensions are identified: context, time line and source of the information. The matching of this framework with the current and future mobile technologies is then analysed.
langue originale | Anglais |
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titre | The 6th International Conference on Ambient Systems, Networks and Technologies (ANT-2015), the 5th International Conference on Sustainable Energy Information Technology (SEIT-2015) |
rédacteurs en chef | Elhadi Shakshuki |
Editeur | Elsevier |
Pages | 75-82 |
Nombre de pages | 8 |
Volume | 52 |
Les DOIs | |
Etat de la publication | Publié - 2015 |
Evénement | Ambient Systems, Networks and Technologies (ANT) 2015 - Greenwich University, London, Royaume-Uni Durée: 3 juin 2015 → 5 juin 2015 |
Série de publications
Nom | Procedia Computer Science |
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Editeur | Elsvier |
Volume | 52 |
Une conférence
Une conférence | Ambient Systems, Networks and Technologies (ANT) 2015 |
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Pays/Territoire | Royaume-Uni |
La ville | London |
période | 3/06/15 → 5/06/15 |
Empreinte digitale
Examiner les sujets de recherche de « From Mobile Data Towards Better Customer Knowledge: Proposals for an Information Framework ». Ensemble, ils forment une empreinte digitale unique.Thèses de l'étudiant
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Leveraging the value of cutomer mobile data in depth and breadth
Auteur: Colot, C., 29 janv. 2020Superviseur: Linden, I. (Promoteur), Baecke, P. (Copromoteur), Gnabo, J. (Président), Zidda, P. (Jury), George, M. (Personne externe) (Jury) & Van den Poel, D. (Personne externe) (Jury)
Student thesis: Doc types › Docteur en Sciences économiques et de gestion