From Mobile Data Towards Better Customer Knowledge: Proposals for an Information Framework

Résultats de recherche: Contribution dans un livre/un catalogue/un rapport/dans les actes d'une conférenceArticle dans les actes d'une conférence/un colloque

Résumé

Along with the development of internet connected devices, Mobile Marketing is expected to be ubiquitous in the near future. In order to deliver right mobile offers, the need to better know the customer is now crucial. This article develops a theoretical marketing framework to categorise the most relevant information linked to mobile data which complements traditional CRM data models. Three dimensions are identified: context, time line and source of the information. The matching of this framework with the current and future mobile technologies is then analysed.
langue originaleAnglais
titreThe 6th International Conference on Ambient Systems, Networks and Technologies (ANT-2015), the 5th International Conference on Sustainable Energy Information Technology (SEIT-2015)
rédacteurs en chefElhadi Shakshuki
EditeurElsevier
Pages75-82
Nombre de pages8
Volume52
Les DOIs
Etat de la publicationPublié - 2015
EvénementAmbient Systems, Networks and Technologies (ANT) 2015 - Greenwich University, London, Royaume-Uni
Durée: 3 juin 20155 juin 2015

Série de publications

NomProcedia Computer Science
EditeurElsvier
Volume52

Une conférence

Une conférenceAmbient Systems, Networks and Technologies (ANT) 2015
PaysRoyaume-Uni
La villeLondon
période3/06/155/06/15

Empreinte digitale Examiner les sujets de recherche de « From Mobile Data Towards Better Customer Knowledge: Proposals for an Information Framework ». Ensemble, ils forment une empreinte digitale unique.

Contient cette citation