Featured Model-based Mutation Analysis

Résultats de recherche: Contribution dans un livre/un catalogue/un rapport/dans les actes d'une conférenceArticle dans les actes d'une conférence/un colloque

109 Téléchargements (Pure)

Model-based mutation analysis is a powerful but expensive testing technique. We tackle this problem by proposing an optimization technique that drastically speeds up the mutant execution process. Central to this approach is the Featured Mutant Model, a modeling framework for mutation analysis inspired by the software product line paradigm. It uses behavioral variability models, viz., Featured Transition Systems, which enable the optimized generation, configuration and execution of mutants. We provide results, based on models with thousands of transitions, suggesting that our technique is fast and scalable. We found that it outperforms previous approaches by several orders of magnitude and that it makes higher-order mutation practically applicable.
langue originaleAnglais
titreProceedings of the 38th international conference on Software Engineering
Lieu de publicationAustin, TX, USA
EditeurACM Press
Pages655-666
Nombre de pages12
ISBN (imprimé)978-1-4503-3900-1
Les DOIs
Etat de la publicationPublié - mai 2016

Série de publications

NomICSE '16
EditeurACM

Empreinte digitale Examiner les sujets de recherche de « Featured Model-based Mutation Analysis ». Ensemble, ils forment une empreinte digitale unique.

• Projets

• 1 Participation à une conférence, un congrès

38th International Conference on Software Engineering

Xavier Devroey (Conférencier)