Engaging Children in the Smart City: a Participatory Design Workshop

Résultats de recherche: Contribution à un événement scientifique (non publié)Article

41 Téléchargements (Pure)

Nowadays, smart city is a term recurring in many political discourses and in literature. Indeed, smart cities provide innovative solutions to solve urban issues. However, this concept and its implications remain obscure to the larger public. In order to help younger citizens understand what lies behind the smart city, we developed a workshop aiming at introducing the concept of smart city in all its complexity.We present here the results of the first in-school session of the workshop. It shows promising results on the engagement of children as well as an evolution in their understanding of the smart city.
langue originaleAnglais
Pages1-4
Nombre de pages4
Les DOIs
Etat de la publicationPublié - 26 août 2019
Evénement1st International Workshop on Education through Advanced Software Engineering and Artificial Intelligence - Tallin, Estonie
Durée: 26 août 201926 août 2019

Atelier de travail

Atelier de travail1st International Workshop on Education through Advanced Software Engineering and Artificial Intelligence
Titre abrégéEASEAI
PaysEstonie
La villeTallin
période26/08/1926/08/19

Empreinte digitale Examiner les sujets de recherche de « Engaging Children in the Smart City: a Participatory Design Workshop ». Ensemble, ils forment une empreinte digitale unique.

• Activités

• 1 Participation à une conférence, un congrès

Antoine Clarinval (Orateur)

26 août 2019