Effects of input on L2 writing in English and Dutch: CLIL and non-CLIL learners in French-speaking Belgium

Luk Van Mensel, Amélie Bulon, Isa Hendrikx, Fanny Meunier, Kristel Van Goethem

Résultats de recherche: Contribution à un journal/une revueArticleRevue par des pairs

Résumé

As part of a project on Content and Language Integrated Learning (CLIL) in French-speaking Belgium, this study aims to explore the impact of formal and informal input on learners’ variability in writing, and to compare two target-language conditions (Dutch and English) in CLIL and non-CLIL settings in French-speaking Belgium. A regression model shows that CLIL is a significant predictor of L2 outcomes for both target languages, but that the relative impact of formal and informal input differs depending on the target language. In short, the amount of formal language exposure predicts the outcomes of the written productions of the learners of English, and the frequency of informal exposure those of the learners of Dutch. We argue that this observation is likely related to the difference in status that each of these languages holds among the pupils in our sample. The findings thus highlight the importance of the L2 status in research on CLIL, since different L2s can yield different results.
langue originaleAnglais
journalJournal of Immersion and Content-Based Language Education
Date de mise en ligne précoce2020
Etat de la publicationE-pub ahead of print - 2020

Empreinte digitale Examiner les sujets de recherche de « Effects of input on L2 writing in English and Dutch: CLIL and non-CLIL learners in French-speaking Belgium ». Ensemble, ils forment une empreinte digitale unique.

  • L'immersion en question(s). Résultats d'un projet de recherche multidisciplinaire.

    Philippe Hiligsmann (Conférencier), Luk Van Mensel (Conférencier), Kristel Van Goethem (Conférencier), Fanny Meunier (Conférencier), Benoît Galand (Conférencier), Laurence Mettewie (Conférencier), Arnaud Szmalec (Orateur), Amélie Bulon (Orateur), Audrey De Smet (Orateur), Isa Hendrikx (Orateur) & Morgane Simonis (Orateur)

    8 mai 2019

    Activité: Types de Participation ou d'organisation d'un événementParticipation à un Colloque, une journée d'étude

  • Assessing CLIL. International perspectives.

    Luk Van Mensel (Membre du Comité Scientifique) & Laurence Mettewie (Membre du Comité Scientifique)

    7 mai 20199 mai 2019

    Activité: Types de Participation ou d'organisation d'un événementParticipation à un Colloque, une journée d'étude

  • Assessing CLIL. International perspectives.

    Luk Van Mensel (Conférencier), Isa Hendrikx (Conférencier), Amélie Bulon (Conférencier), Morgane Simonis (Conférencier), Audrey De Smet (Conférencier), Philippe Hiligsmann (Orateur), Kristel Van Goethem (Orateur), Benoît Galand (Orateur), Laurence Mettewie (Orateur), Fanny Meunier (Orateur) & Arnaud Szmalec (Orateur)

    7 mai 2019

    Activité: Types de Participation ou d'organisation d'un événementParticipation à un Colloque, une journée d'étude

Contient cette citation