Coverage criteria for behavioural testing of software product lines

Résultats de recherche: Contribution dans un livre/un catalogue/un rapport/dans les actes d'une conférenceArticle dans les actes d'une conférence/un colloque

208 Téléchargements (Pure)

Featured Transition Systems (FTS) is a mathematical structure to represent the behaviour of software product line in a concise way. The combination of the well-known transition systems approach to formal behavioural modelling with feature expressions was pivotal to the design of efficient verification approaches. Such approaches indeed avoid to consider products’ behaviour independently, leading to often exponential savings. Building on this successful structure, we lay the foundations of model-based testing approach to SPLs. We define several FTS-aware coverage criteria and report on our experience combining FTS with usage-based testing for configurable websites.

langue originaleAnglais
titreProceedings of the 6th International Symposium on Leveraging Applications of Formal Methods, Verification and Validation (ISOLA)
EditeurSpringer Verlag
Pages336-350
Nombre de pages15
Volume8802
ISBN (imprimé)9783662452332
Etat de la publicationPublié - 8 nov. 2014
Evénement6th International Symposium on Leveraging Applications of Formal Methods, Verification and Validation, ISoLA 2014 - Imperial, Corfu, Grèce
Durée: 8 oct. 201411 oct. 2014

Série de publications

NomLecture Notes in Computer Science (including subseries Lecture Notes in Artificial Intelligence and Lecture Notes in Bioinformatics)
Volume8802
ISSN (imprimé)03029743
ISSN (Electronique)16113349

Une conférence

Une conférence6th International Symposium on Leveraging Applications of Formal Methods, Verification and Validation, ISoLA 2014
PaysGrèce
La villeImperial, Corfu
période8/10/1411/10/14

Empreinte digitale Examiner les sujets de recherche de « Coverage criteria for behavioural testing of software product lines ». Ensemble, ils forment une empreinte digitale unique.

• Projets

• 1 Participation à un Colloque, une journée d'étude
    • 1 Participation à une conférence, un congrès

Journée Ligne de Produits '14

Xavier Devroey (Conférencier)

9 déc. 2014

Activité: Types de Participation ou d'organisation d'un événementParticipation à un Colloque, une journée d'étude

6th International Symposium On Leveraging Applications of Formal Methods, Verification and Validation

Xavier Devroey (Conférencier)

8 oct. 201411 oct. 2014

Activité: Types de Participation ou d'organisation d'un événementParticipation à une conférence, un congrès

Thèses de l'étudiant

Behavioural model-based testing of software product lines

Author: Devroey, X., 30 août 2017

Superviseur: Schobbens, P. (Promoteur), Heymans, P. (Promoteur), Englebert, V. (Président), Baudry, B. (Personne externe) (Jury), Cohen, M. B. (Personne externe) (Jury), Legay, A. (Jury) & Perrouin, G. (Jury)

Thèse de l'étudiant: Doc typesDocteur en Sciences

Fichier

Contient cette citation

Devroey, X., Perrouin, G., Legay, A., Cordy, M., Schobbens, P-Y., & Heymans, P. (2014). Coverage criteria for behavioural testing of software product lines. Dans Proceedings of the 6th International Symposium on Leveraging Applications of Formal Methods, Verification and Validation (ISOLA) (Vol 8802, p. 336-350). (Lecture Notes in Computer Science (including subseries Lecture Notes in Artificial Intelligence and Lecture Notes in Bioinformatics); Vol 8802). Springer Verlag.