Chapter 2: Development of Multimedia in Belgium

Béatrice Van Bastelaer, Jo Pierson, jean-Claude Burgelman, Yves Punie, Frank Neuckens, Claire Lobet-Maris

Résultats de recherche: Contribution dans un livre/un catalogue/un rapport/dans les actes d'une conférenceChapitre

Ce chapitre présente les principaux discours et initiatives politiques dans le domaine du multimédia et de la société de l'information en Belgique en 1996-1998.
langue originaleAnglais
titreEurope Appropriates Multimedia.
Sous-titreA Study of the National Uptake of Multimedia in Eight European Countries and Japan
rédacteurs en chefRobin Williams, Roger Slack
Lieu de publicationTrondheim (Norvège)
EditeurSTS-senter for teknologi og samfunn, Norwegian University of Science and Technology
Pages21-82
Nombre de pages62
étatPublié - 1999

Série de publications

NomSTS Reports
nombre42

Empreinte digitale

information society
Belgium
multimedia
discourse

Van Bastelaer, B., Pierson, J., Burgelman, J-C., Punie, Y., Neuckens, F., & Lobet-Maris, C. (1999). Chapter 2: Development of Multimedia in Belgium. Dans R. Williams, & R. Slack (eds.), Europe Appropriates Multimedia.: A Study of the National Uptake of Multimedia in Eight European Countries and Japan (p. 21-82). (STS Reports; Numéro 42). Trondheim (Norvège): STS-senter for teknologi og samfunn, Norwegian University of Science and Technology.
Van Bastelaer, Béatrice ; Pierson, Jo ; Burgelman, jean-Claude ; Punie, Yves ; Neuckens, Frank ; Lobet-Maris, Claire. / Chapter 2 : Development of Multimedia in Belgium. Europe Appropriates Multimedia.: A Study of the National Uptake of Multimedia in Eight European Countries and Japan. Editeur / Robin Williams ; Roger Slack. Trondheim (Norvège) : STS-senter for teknologi og samfunn, Norwegian University of Science and Technology, 1999. p. 21-82 (STS Reports; 42).
@inbook{cde30a62341b421da041e66d64b80cab,
title = "Chapter 2: Development of Multimedia in Belgium",
abstract = "This chapter presents the main discourses and public initiatives regarding the development of the Information Society and multimedia in Belgium in 1996-1998.",
keywords = "Multimedia Belgium Public policies Information Society",
author = "{Van Bastelaer}, B{\'e}atrice and Jo Pierson and jean-Claude Burgelman and Yves Punie and Frank Neuckens and Claire Lobet-Maris",
note = "Publication editors : Robin Williams and Roger Slack",
year = "1999",
language = "English",
series = "STS Reports",
publisher = "STS-senter for teknologi og samfunn, Norwegian University of Science and Technology",
number = "42",
pages = "21--82",
editor = "Robin Williams and Roger Slack",
booktitle = "Europe Appropriates Multimedia.",

Van Bastelaer, B, Pierson, J, Burgelman, J-C, Punie, Y, Neuckens, F & Lobet-Maris, C 1999, Chapter 2: Development of Multimedia in Belgium. Dans R Williams & R Slack (eds), Europe Appropriates Multimedia.: A Study of the National Uptake of Multimedia in Eight European Countries and Japan. STS Reports, Numéro 42, STS-senter for teknologi og samfunn, Norwegian University of Science and Technology, Trondheim (Norvège), p. 21-82.

Chapter 2 : Development of Multimedia in Belgium. / Van Bastelaer, Béatrice; Pierson, Jo; Burgelman, jean-Claude; Punie, Yves; Neuckens, Frank; Lobet-Maris, Claire.

Europe Appropriates Multimedia.: A Study of the National Uptake of Multimedia in Eight European Countries and Japan. Ed. / Robin Williams; Roger Slack. Trondheim (Norvège) : STS-senter for teknologi og samfunn, Norwegian University of Science and Technology, 1999. p. 21-82 (STS Reports; Numéro 42).

TY - CHAP

T1 - Chapter 2

T2 - Development of Multimedia in Belgium

AU - Van Bastelaer, Béatrice

AU - Pierson, Jo

AU - Burgelman, jean-Claude

AU - Punie, Yves

AU - Neuckens, Frank

AU - Lobet-Maris, Claire

N1 - Publication editors : Robin Williams and Roger Slack

PY - 1999

Y1 - 1999

N2 - This chapter presents the main discourses and public initiatives regarding the development of the Information Society and multimedia in Belgium in 1996-1998.

AB - This chapter presents the main discourses and public initiatives regarding the development of the Information Society and multimedia in Belgium in 1996-1998.

KW - Multimedia Belgium Public policies Information Society

M3 - Chapter

T3 - STS Reports

SP - 21

EP - 82

BT - Europe Appropriates Multimedia.

A2 - Williams, Robin

A2 - Slack, Roger

PB - STS-senter for teknologi og samfunn, Norwegian University of Science and Technology

CY - Trondheim (Norvège)

Van Bastelaer B, Pierson J, Burgelman J-C, Punie Y, Neuckens F, Lobet-Maris C. Chapter 2: Development of Multimedia in Belgium. Dans Williams R, Slack R, rédacteurs en chef, Europe Appropriates Multimedia.: A Study of the National Uptake of Multimedia in Eight European Countries and Japan. Trondheim (Norvège): STS-senter for teknologi og samfunn, Norwegian University of Science and Technology. 1999. p. 21-82. (STS Reports; 42).