Margherita Porcelli, Philippe Toint

Résultats de recherche: Contribution à un journal/une revueArticle

8 Téléchargements (Pure)

A direct-search derivative-free Matlab optimizer for bound-constrained problems is described, whose remarkable features are its ability to handle a mix of continuous and discrete variables, a versatile interface as well as a novel self-training option. Its performance compares favorably with that of NOMAD (Nonsmooth Optimization by Mesh Adaptive Direct Search), a well-known derivative-free optimization package. It is also applicable to multilevel equilibrium- or constrained-type problems. Its easy-to-use interface provides a number of user-oriented features, such as checkpointing and restart, variable scaling, and early termination tools.

langue originaleAnglais
Numéro d'article6
Nombre de pages28
journalTransactions of the American Methematical Society on Mathematical Software
Volume44
Numéro de publication1
Les DOIs
Etat de la publicationPublié - 30 juin 2017

Empreinte digitale Examiner les sujets de recherche de « BFO, a trainable derivative-free Brute Force Optimizer for nonlinear bound-constrained optimization and equilibrium computations with continuous and discrete variables ». Ensemble, ils forment une empreinte digitale unique.

• Projets

DFO: Algorithmes d'optimisation numérique sans dérivées

TOINT, P., COLSON, B., Gratton, S., Tröltzsch, A. & RODRIGUES SAMPAIO, P.

1/03/94 → …

Projet: Recherche

• 4 Présentation orale
    • 3 Discours invité