Romain Dujol, Annick Sartenaer

25 Downloads (Pure)

langue originaleAnglais
Lieu de publicationNamur
EditeurFUNDP, Faculté des Sciences. Département de Mathématique.
étatPublié - 2008

Empreinte digitale

Constrained optimization

Dujol, R., & Sartenaer, A. (2008). ALDISCR: an algorithm for infinite-dimensional constrained optimization (Rapport de recherche 2008/14). Namur: FUNDP, Faculté des Sciences. Département de Mathématique.
Dujol, Romain ; Sartenaer, Annick. / ALDISCR: an algorithm for infinite-dimensional constrained optimization (Rapport de recherche 2008/14). Namur : FUNDP, Faculté des Sciences. Département de Mathématique., 2008.
@book{761cd8d01e004577bc690ce2ea830261,
title = "ALDISCR: an algorithm for infinite-dimensional constrained optimization (Rapport de recherche 2008/14)",
abstract = "The document is a report on the achievements so far concerning the implementation of the ALDISCR algorithm designed by SACHS and SARTENAER. This algorithm aims at solving constrained optimization problems in an infinite-dimensional setting. It may be implementable directly but still be a bit rigid: we propose a few practicalities to soften the process. The current implementation is tested on a few examples and conclusions so far are given.",
author = "Romain Dujol and Annick Sartenaer",
note = "Publication code : FP SB010/2008/14 ; QA 0002.2/001/08/14",
year = "2008",
language = "English",
publisher = "FUNDP, Facult{\'e} des Sciences. D{\'e}partement de Math{\'e}matique.",

Dujol, R & Sartenaer, A 2008, ALDISCR: an algorithm for infinite-dimensional constrained optimization (Rapport de recherche 2008/14). FUNDP, Faculté des Sciences. Département de Mathématique., Namur.

ALDISCR: an algorithm for infinite-dimensional constrained optimization (Rapport de recherche 2008/14). / Dujol, Romain; Sartenaer, Annick.

Namur : FUNDP, Faculté des Sciences. Département de Mathématique., 2008.

Résultats de recherche: Livre/Rapport/RevueAutre rapport

TY - BOOK

T1 - ALDISCR: an algorithm for infinite-dimensional constrained optimization (Rapport de recherche 2008/14)

AU - Dujol, Romain

AU - Sartenaer, Annick

N1 - Publication code : FP SB010/2008/14 ; QA 0002.2/001/08/14

PY - 2008

Y1 - 2008

N2 - The document is a report on the achievements so far concerning the implementation of the ALDISCR algorithm designed by SACHS and SARTENAER. This algorithm aims at solving constrained optimization problems in an infinite-dimensional setting. It may be implementable directly but still be a bit rigid: we propose a few practicalities to soften the process. The current implementation is tested on a few examples and conclusions so far are given.

AB - The document is a report on the achievements so far concerning the implementation of the ALDISCR algorithm designed by SACHS and SARTENAER. This algorithm aims at solving constrained optimization problems in an infinite-dimensional setting. It may be implementable directly but still be a bit rigid: we propose a few practicalities to soften the process. The current implementation is tested on a few examples and conclusions so far are given.

M3 - Other report

BT - ALDISCR: an algorithm for infinite-dimensional constrained optimization (Rapport de recherche 2008/14)

PB - FUNDP, Faculté des Sciences. Département de Mathématique.

CY - Namur

Dujol R, Sartenaer A. ALDISCR: an algorithm for infinite-dimensional constrained optimization (Rapport de recherche 2008/14). Namur: FUNDP, Faculté des Sciences. Département de Mathématique., 2008.