Benoit Colson, Patrice MARCOTTE, Gilles SAVARD

Résultats de recherche: Livre/Rapport/RevueAutre rapport

Nous considérons l'approximation de programmes mathématiques à deux niveaux par des problèmes résolubles du même type, c'est-à-dire des problèmes bi-niveaux avec une approximation linéaire de l'objectif de premier niveau et de toutes les contraintes et une approximation quadratique de la fonction objectif de second niveau. Nous décrivons les principales caractéristiques de l'algorithme et le logiciel qui l'accompagne. Les résultats numériques préliminaires semblent confirmer le caractère remarquable de la méthode.
langue originaleAnglais
Lieu de publicationNamur, Belgique
EditeurFUNDP, Faculté des Sciences. Département de Mathématique.
étatPublié - 2002

Empreinte digitale

Bilevel Programming
Trust Region Method
Nonlinear Programming
Quadratic Approximation
Linear Approximation
Numerical Experiment
Tend
Software
Approximation
Experience

Colson, B., MARCOTTE, P., & SAVARD, G. (2002). A trust-region method for nonlinear bilevel programming: algorithm and computational experience. Namur, Belgique: FUNDP, Faculté des Sciences. Département de Mathématique.
Colson, Benoit ; MARCOTTE, Patrice ; SAVARD, Gilles. / A trust-region method for nonlinear bilevel programming: algorithm and computational experience. Namur, Belgique : FUNDP, Faculté des Sciences. Département de Mathématique., 2002.
@book{09719c327f9e4054934b3eda0f857899,
title = "A trust-region method for nonlinear bilevel programming: algorithm and computational experience",
abstract = "We consider the approximation of nonlinear bilevel mathematical programs by solvable programs of the same type, i.e., bilevel programs involving linear approximations of the upper-level objective and all constraint-defining functions, as well as a quadratic approximation of the lower-level objective. We describe the main features of the algorithm and the resulting software. Preliminary numerical experiments tend to confirm the remarkable behavior of the method.",
keywords = "bilevel programming, numerical results, approximation, trust-region methods, nonlinear programming",
author = "Benoit Colson and Patrice MARCOTTE and Gilles SAVARD",
year = "2002",
language = "English",
publisher = "FUNDP, Facult{\'e} des Sciences. D{\'e}partement de Math{\'e}matique.",

Colson, B, MARCOTTE, P & SAVARD, G 2002, A trust-region method for nonlinear bilevel programming: algorithm and computational experience. FUNDP, Faculté des Sciences. Département de Mathématique., Namur, Belgique.

A trust-region method for nonlinear bilevel programming: algorithm and computational experience. / Colson, Benoit; MARCOTTE, Patrice; SAVARD, Gilles.

Résultats de recherche: Livre/Rapport/RevueAutre rapport

TY - BOOK

T1 - A trust-region method for nonlinear bilevel programming: algorithm and computational experience

AU - Colson, Benoit

AU - MARCOTTE, Patrice

AU - SAVARD, Gilles

PY - 2002

Y1 - 2002

N2 - We consider the approximation of nonlinear bilevel mathematical programs by solvable programs of the same type, i.e., bilevel programs involving linear approximations of the upper-level objective and all constraint-defining functions, as well as a quadratic approximation of the lower-level objective. We describe the main features of the algorithm and the resulting software. Preliminary numerical experiments tend to confirm the remarkable behavior of the method.

AB - We consider the approximation of nonlinear bilevel mathematical programs by solvable programs of the same type, i.e., bilevel programs involving linear approximations of the upper-level objective and all constraint-defining functions, as well as a quadratic approximation of the lower-level objective. We describe the main features of the algorithm and the resulting software. Preliminary numerical experiments tend to confirm the remarkable behavior of the method.

KW - bilevel programming

KW - numerical results

KW - approximation

KW - trust-region methods

KW - nonlinear programming

M3 - Other report

BT - A trust-region method for nonlinear bilevel programming: algorithm and computational experience

PB - FUNDP, Faculté des Sciences. Département de Mathématique.

CY - Namur, Belgique

Colson B, MARCOTTE P, SAVARD G. A trust-region method for nonlinear bilevel programming: algorithm and computational experience. Namur, Belgique: FUNDP, Faculté des Sciences. Département de Mathématique., 2002.