A tangible-augmented concept inventory to identify novices' misconceptions in programming

Résultats de recherche: Contribution dans un livre/un catalogue/un rapport/dans les actes d'une conférenceArticle dans les actes d'une conférence/un colloque

32 Téléchargements (Pure)

Résumé

Introductory programming courses are a challenge for any teacher and a barrier for undergraduate students. A tangible-augmented concept inventory (TACI) is developed according to a design-oriented methodology in close collaboration with future users (students, teachers). It aims to help teachers to become aware of the misconceptions their students have and to rectify them appropriately. Tests conducted with 8 experts and 9 students show promising results and lead to improvement of the TACI.
langue originaleAnglais
titre15th International Conference on Computer Science and Education (ICCSE 2020)
EditeurInstitute of Electrical and Electronics Engineers Inc.
Pages370-374
Nombre de pages5
ISBN (Electronique)978-1-7281-7267-5
ISBN (imprimé)978-1-7281-7268-2
Les DOIs
Etat de la publicationPublié - 1 août 2020
Evénement15th International Conference on Computer Science and Education - Delft University of Technology, Delft, Pays-Bas
Durée: 18 août 202022 août 2020
http://www.ieee-iccse.org/2020/index.html

Série de publications

Nom15th International Conference on Computer Science and Education, ICCSE 2020

Comité scientifique

Comité scientifique15th International Conference on Computer Science and Education
Titre abrégéICCSE 2020
Pays/TerritoirePays-Bas
La villeDelft
période18/08/2022/08/20
Adresse Internet

Empreinte digitale

Examiner les sujets de recherche de « A tangible-augmented concept inventory to identify novices' misconceptions in programming ». Ensemble, ils forment une empreinte digitale unique.

Contient cette citation