A journey into the entrepreneurial society

Jean Bonnet, Marcus Dejardin, Domingo Garcia-Pérez-de-Lema

Résultats de recherche: Contribution dans un livre/un catalogue/un rapport/dans les actes d'une conférenceChapitre

50 Téléchargements (Pure)

The book that we introduce here explores various aspects of primary importance regarding the entrepreneurial society. It collects original works from renowned scholars regularly involved in entrepreneurship research, with theoretical and empirical contributions mainly anchored in economics, management and sociology. The main themes examined may be located at the forefront of scholars’ research interests. Contributions have been structured in five parts: 1. entrepreneurship and formal and informal institutions; 2. entrepreneurial choice, orientation and success; 3. entrepreneurial behaviors; 4. entrepreneurial finance, growth and economic crises; 5. entrepreneurship, social dimensions and outcomes.
langue originaleAnglais
titreExploring the Entrepreneurial Society
Sous-titreInstitutions, Behaviors and Outcomes
rédacteurs en chefJean Bonnet, Marcus Dejardin, Domingo Garcia-Pérez-de-Lema