A First Critical Analysis of a Hybrid Teaching Approach Using Remote Laboratories

Bastien Vincke, Cédric Vanhoolandt, Bruno Darracq, Pascal Aubert

Résultats de recherche: Contribution dans un livre/un catalogue/un rapport/dans les actes d'une conférenceArticle dans les actes d'une conférence/un colloque

Résumé

Numerous technological solutions are available to enable remote lab work. These solutions are now mature enough to be used on a massive scale in university courses. These solutions make it possible to envisage pedagogical scenarios that combine face-to-face and distance learning (hybridation). In this article, we present a hybrid pedagogical sequence as part of an applied physics course. Qualitative and quantitative analysis are presented, evaluating the added value of this hybrid pedagogical approach.

langue originaleAnglais
titreSmart Technologies for a Sustainable Future - Proceedings of the 21st International Conference on Smart Technologies and Education. Volume 2
rédacteurs en chefMichael E. Auer, Reinhard Langmann, Dominik May, Kim Roos
EditeurSpringer Science and Business Media Deutschland GmbH
Pages193-200
Nombre de pages8
ISBN (imprimé)9783031619045
Les DOIs
Etat de la publicationPublié - 2024
Evénement21st International Conference on Smart Technologies and Education, STE 2024 - Helsinki, Finlande
Durée: 6 mars 20248 mars 2024

Série de publications

NomLecture Notes in Networks and Systems
Volume1028 LNNS
ISSN (imprimé)2367-3370
ISSN (Electronique)2367-3389

Une conférence

Une conférence21st International Conference on Smart Technologies and Education, STE 2024
Pays/TerritoireFinlande
La villeHelsinki
période6/03/248/03/24

Empreinte digitale

Examiner les sujets de recherche de « A First Critical Analysis of a Hybrid Teaching Approach Using Remote Laboratories ». Ensemble, ils forment une empreinte digitale unique.

Contient cette citation