La littérature germanophone du 20e siècle et l'histoire littéraire

Projet: Recherche

Détails du projet

Description

The German-speaking literature of the 20th century (Germany, Austria, Switzerland) excels at diversity. The project especially looks for the specifities of each of these three literatures, based on their different socio-culturel and socio-political contexts. One of his main concerns is the question how we can describe these three literatures simultanously and how we can mediate it to a non german-speaking public which is placed in a different cultural context (in Belgium, for example).
statutEn cours d'exécution
Les dates de début/date réelle1/01/90 → …

mots-clés

• littératures germanophones
  • 20e siecle
  • histoire littéraire
  • 20e siècle
  • litteratures germanophones
  • histoire litteraire

Résultat de recherche

Literatur und politisches Exil: SAIDs Langgedicht ‚Selbstbildnis für eine ferne Mutter’

Palm, C., juin 2018, Persien im Spiegel Deutschlands. Konstruktionsvarianten von Persien-Bildern in der deutschsprachigen Literatur vom 18. bis in das 20. Jahrhundert. Maillard, C. & Tafazoli, H. (eds.). Strasbourg: Presses universitaires de Strasbourg, p. 319-332 14 p. (FAUSTUS/Études germaniques).

Résultats de recherche: Contribution dans un livre/un catalogue/un rapport/dans les actes d'une conférenceArticle dans les actes d'une conférence/un colloque

Exil und Identitätskonstruktion in deutschsprachiger Literatur exilierter Autoren: Das Beispiel SAID und Sam Rapithwin

Palm, C., 26 juin 2017, Heidelberg: Universitätsverlag Winter. 604 p. (Beiträge zur neueren Literaturgeschichte; Vol 370)

Résultats de recherche: Livre/Rapport/RevueLivre