Si vous avez apporté des modifications à Pure, elles seront bientôt visibles.

Résultat de recherche

Filtrer
Article
2020

CLIL, an elitist language learning approach? A background analysis of English and Dutch CLIL pupils in French-speaking Belgium

Van Mensel, L., Galand, B., Hiligsmann, P. & Mettewie, L., 2 janv. 2020, Dans : Language, Culture and Curriculum. 33, 1, p. 1-14 14 p.

Résultats de recherche: Contribution à un journal/une revueArticle

4 Téléchargements (Pure)

Effects of input on L2 writing in English and Dutch: CLIL and non-CLIL learners in French-speaking Belgium

Van Mensel, L., Bulon, A., Hendrikx, I., Meunier, F. & Van Goethem, K., 2020, Dans : Journal of Immersion and Content-Based Language Education.

Résultats de recherche: Contribution à un journal/une revueArticle

2019

Introduction: Le multilinguisme en contexte éducatif au 21ème siècle : Perspectives critiques.

Van Mensel, L. & Helot, C., 22 nov. 2019, Dans : Cahiers internationaux de sociolinguistique. 16, p. 9-17

Résultats de recherche: Contribution à un journal/une revueArticle

Language learning motivation and projected desire: an interview study with parents of young language learners

Van Mensel, L. & Deconinck, J., 4 juil. 2019, Dans : International Journal of Bilingualism and Bilingual Education. 22, 5, p. 535-550 16 p.

Résultats de recherche: Contribution à un journal/une revueArticle

Accès ouvert
2018

Classroom anxiety and enjoyment in CLIL and non-CLIL: Does the target language matter?

De Smet, A., Mettewie, L., Galand, B., Hiligsmann, P. & Van Mensel, L., mars 2018, Dans : Studies in Second Language Learning and Teaching. 8, 1, p. 47-71 25 p.

Résultats de recherche: Contribution à un journal/une revueArticle

Accès ouvert
File
16 Téléchargements (Pure)
Accès ouvert
File
72 Téléchargements (Pure)

‘Quiere koffie?’: The multilingual familylect of transcultural families

Van Mensel, L., 3 juil. 2018, Dans : International Journal of Multilingualism. 15, 3, p. 233-248 16 p.

Résultats de recherche: Contribution à un journal/une revueArticle

4 Téléchargements (Pure)
2017

Assessing Content and Language Integrated Learning (CLIL) in the French-speaking Community of Belgium: linguistic, cognitive and educational perspectives

Hiligsmann, P., Van Mensel, L., Galand, B., Mettewie, L., Meunier, F., Sczmalec, A., Van Goethem, K., Bulon, A., De Smet, A., Hendrikx, I. & Simonis, M., 2017, Dans : Cahiers du GIRSEF. 109, p. 1-24

Résultats de recherche: Contribution à un journal/une revueArticle

Accès ouvert
File
91 Téléchargements (Pure)

"Ni yao shenme? Patatje?" Gezinstaalbeleid en meertalige praktijken in een Chinees migrantengezin

Van Mensel, L. & Yao, L-H., 2017, Dans : Tijdschrift voor Nederlandse Taal- en Letterkunde . 133, 3, p. 159-181 23 p.

Résultats de recherche: Contribution à un journal/une revueArticle

2016
Accès ouvert

Children and choices. The effect of macro language policy on the individual agency of parents in Brussels

van Mensel, L., 2016, Dans : Language Policy. 15, p. 547-560

Résultats de recherche: Contribution à un journal/une revueArticle

Accès ouvert
2009

Multilingualism at all costs: Language use and language needs in business in Brussels

Mettewie, L. & Van Mensel, L., 2009, Dans : Sociolinguistica . 23, p. 131-149 19 p.

Résultats de recherche: Contribution à un journal/une revueArticle

2008

De economische (meer)waarde van meertaligheid: vreemde talen in het Brusselse bedrijfsleven

Van Mensel, L. & Mettewie, L., 2008, Dans : n/f. 8, p. 101-124 24 p.

Résultats de recherche: Contribution à un journal/une revueArticle

2005

De ontwikkeling van productieve NT2 vaardighedenvan Franstalige leerlingen in het Nederlandstalig onderwijs in Brussel.

Van Mensel, L. & Janssens, S., 2005, Dans : Toegepaste taalwetenschap in artikelen. 73, p. 179-189

Résultats de recherche: Contribution à un journal/une revueArticle

Franstalige leerlingen in het Nederlandstalig onderwijs in Brussel: verslag van een effectenstudie.

Mettewie, L., Housen, A., Pierrard, M. & Van Mensel, L., 2005, Dans : School en samenleving. 8, 87, p. 1-21 21 p.

Résultats de recherche: Contribution à un journal/une revueArticle