Si vous avez apporté des modifications à Pure, elles seront bientôt visibles.

Résultat de recherche 2004 2019

Filtre
Article
2019
4 Downloads (Pure)

CLIL, an elitist language learning approach? A background analysis of English and Dutch CLIL pupils in French-speaking Belgium.

Van Mensel, L., Galand, B., Hiligsmann, P. & Mettewie, L., 1 janv. 2019, Dans : Language, Culture and Curriculum.

Résultats de recherche: Contribution à un journal/une revueArticle

Belgium
speaking
pupil
language
learning
instruction
interaction
language
learning
pupil
2018
10 Downloads (Pure)

Classroom anxiety and enjoyment in CLIL and non-CLIL: Does the target language matter?

De Smet, A., Mettewie, L., Galand, B., Hiligsmann, P. & Van Mensel, L., mars 2018, Dans : Studies in Second Language Learning and Teaching. 8, 1, p. 47-71 25 p.

Résultats de recherche: Contribution à un journal/une revueArticle

Accès ouvert
File
anxiety
classroom
language
learning
pupil
65 Downloads (Pure)
Accès ouvert
File
4 Downloads (Pure)

‘Quiere koffie?’: The multilingual familylect of transcultural families

Van Mensel, L., 3 juil. 2018, Dans : International Journal of Multilingualism. 15, 3, p. 233-248 16 p.

Résultats de recherche: Contribution à un journal/une revueArticle

language policy
interaction
language
Transcultural
multilingualism
2017
57 Downloads (Pure)

Assessing Content and Language Integrated Learning (CLIL) in the French-speaking Community of Belgium: linguistic, cognitive and educational perspectives

Hiligsmann, P., Van Mensel, L., Galand, B., Mettewie, L., Meunier, F., Sczmalec, A., Van Goethem, K., Bulon, A., De Smet, A., Hendrikx, I. & Simonis, M., 2017, Dans : Cahiers du GIRSEF. 109, p. 1-24

Résultats de recherche: Contribution à un journal/une revueArticle

Accès ouvert
File
Belgium
speaking
linguistics
language
learning
Accès ouvert
learning motivation
parents
interview
language
social background

"Ni yao shenme? Patatje?" Gezinstaalbeleid en meertalige praktijken in een Chinees migrantengezin

Van Mensel, L. & Yao, L-H., 2017, Dans : Tijdschrift voor Nederlandse Taal- en Letterkunde . 133, 3, p. 159-181 23 p.

Résultats de recherche: Contribution à un journal/une revueArticle

language policy
parents
immigrant
language education
interview
2016
Accès ouvert

Children and choices. The effect of macro language policy on the individual agency of parents in Brussels

van Mensel, L., 2016, Dans : Language Policy. 15, p. 547-560

Résultats de recherche: Contribution à un journal/une revueArticle

Accès ouvert
policy on language
parents
language policy
multilingualism
micro level
2009

Multilingualism at all costs: Language use and language needs in business in Brussels

Mettewie, L. & Van Mensel, L., 2009, Dans : Sociolinguistica . 23, p. 131-149 19 p.

Résultats de recherche: Contribution à un journal/une revueArticle

2008

De economische (meer)waarde van meertaligheid: vreemde talen in het Brusselse bedrijfsleven

Van Mensel, L. & Mettewie, L., 2008, Dans : n/f. 8, p. 101-124 24 p.

Résultats de recherche: Contribution à un journal/une revueArticle

2005

De ontwikkeling van productieve NT2 vaardighedenvan Franstalige leerlingen in het Nederlandstalig onderwijs in Brussel.

Van Mensel, L. & Janssens, S., 2005, Dans : Toegepaste taalwetenschap in artikelen. 73, p. 179-189

Résultats de recherche: Contribution à un journal/une revueArticle

Franstalige leerlingen in het Nederlandstalig onderwijs in Brussel: verslag van een effectenstudie.

Mettewie, L., Housen, A., Pierrard, M. & Van Mensel, L., 2005, Dans : School en samenleving. 8, 87, p. 1-21 21 p.

Résultats de recherche: Contribution à un journal/une revueArticle