Si vous avez apporté des modifications à Pure, elles seront bientôt visibles.

Profil personnel

Présentation

Julie Masset is a lecturer in Marketing and the international relations coordinator at the Faculty of economics, social sciences and business administration at the University of Namur. She is a member of CeRCLe (Center for Research on Consumption and Leisure) and of CCMS (Center on Consumers and Marketing Strategy). She completed her PhD in economics and business administration at the University of Namur in 2015. Her thesis explores the processes through which meanings are given to tourist objects and how these meanings evolve through time and space. Taken together, her findings bring a holistic and dynamic perspective to the relationships between consumers and their special possessions. Her research interests include consumer research, qualitative methods, and leisure and tourism marketing.

 

Diplômes

Doctor of Philosophy in Economics and Management, 2015, University of Namur.

Master in Business Engineering, 2008, FUNDP.

 

Prix/Distinctions

2017 Best paper award at the Travel and Tourism Research Association (TTRA) Conference-European Chapter (Paper "The transition of tourist souvenirs: From the holiday experience to everyday life")

Prix/Distinctions

2019 The Outstanding Paper Award at the 8th Advances in Tourism Marketing Conference (ATMC) for "Very Chic, Voyage Privé...Too good to be true? An analysis of managers' and consumers' perceptions of online luxury tourism"

 

2017 The Judge's best videography award at the Association for Consumer Research (ACR) Conference for "Tomorrowland Festival-A Heterotopia of Deviation"

 

2017 Best paper award at the Travel and Tourism Research Association (TTRA) Conference-European Chapter (Paper "The transition of tourist souvenirs: From the holiday experience to everyday life")

 

2015 Outstanding Paper award in International Journal of Culture, Tourism and Hospitality Research (Paper "This is a piece of coral received from captain Bob": Meanings and functions of tourist souvenirs) 

Empreinte digitale Passez en revue plus en détail les thèmes de recherche où Julie Masset est actif. Ces libellés thématiques proviennent des travaux de cette personne. Ensemble, ils forment une empreinte digitale unique.

  • 1 Profils similaires

Projets

Résultat de recherche

  • 19 Citations
  • 2 h-Index
  • 4 Chapitre
  • 4 Article dans les actes d'une conférence/un colloque
  • 2 Chapitre (revu par des pairs)
  • 1 Article

Building knowledge from the tourism field: the grounded theory approach

Decrop, A. & Masset, J., 27 juil. 2018, Handbook of Research Methods for Tourism and Hospitality Management. Nunkoo, R. (Ed.). Edward Elgar Publishing, p. 136-156 21 p.

Résultats de recherche: Contribution dans un livre/un catalogue/un rapport/dans les actes d'une conférenceChapitre

A Journey Inside Tourist Souvenirs

Decrop, A. & Masset, J., 2017, Co-Creation and Well-Being in Tourism. Antonia, C., Metin, K., Juergen, G. & Alan, F. (eds.). Springer, p. 61-66

Résultats de recherche: Contribution dans un livre/un catalogue/un rapport/dans les actes d'une conférenceChapitre

Le patrimoine culturel immatériel et le tourisme

Masset, J., 2017, Patrimoine Culturel Immatériel- Transmission, Documentation, Valorisation. Lempereur, F. (Ed.). Presses Universitaires de Liège

Résultats de recherche: Contribution dans un livre/un catalogue/un rapport/dans les actes d'une conférenceChapitre (revu par des pairs)

The transition of tourist souvenirs: From the holiday experience to everyday life

Masset, J. & Decrop, A., 26 avr. 2017, TTRA (Travel and Tourism Research Association) Europe Chapter. Angers

Résultats de recherche: Contribution dans un livre/un catalogue/un rapport/dans les actes d'une conférenceArticle dans les actes d'une conférence/un colloque

A t-shirt from New York, a coral from Mauritius: A functional typology of tourist souvenirs

Decrop, A. & Masset, J., 2014, Tourists' Behaviors and Evaluations: Advances in Culture, Tourism and Hospitality Research. Woodside, A. G. & Kozak, M. (eds.). Emerald Group, Vol 9. p. 31-39

Résultats de recherche: Contribution dans un livre/un catalogue/un rapport/dans les actes d'une conférenceChapitre (revu par des pairs)

  • Activités

    • 18 Participation à une conférence, un congrès
    • 10 Participation à un atelier/workshop, un séminaire, un cours
    • 1 Participation à un Colloque, une journée d'étude
    • 1 Recherche/Enseignement dans une institution externe

    JNRC 2017- Journées normandes des recherches sur la consommation

    Julie Masset (Orateur), & Alain Decrop (Orateur)

    23 nov. 201724 nov. 2017

    Activité: Types de Participation ou d'organisation d'un événementParticipation à une conférence, un congrès

    2017 Annual Conference of the Association for Consumer Research

    Julie Masset (Orateur), & Alain Decrop (Orateur)

    26 oct. 201729 oct. 2017

    Activité: Types de Participation ou d'organisation d'un événementParticipation à une conférence, un congrès

    33ème congrès international de l’Association Française du Marketing (AFM)

    Julie Masset (Orateur), & Alain Decrop (Orateur)

    17 mai 201719 mai 2017

    Activité: Types de Participation ou d'organisation d'un événementParticipation à une conférence, un congrès

    2017 Travel and Tourism Research Association (TTRA) Conference- European Chapter.

    Julie Masset (Orateur), & Alain Decrop (Orateur)

    25 avr. 201728 avr. 2017

    Activité: Types de Participation ou d'organisation d'un événementParticipation à une conférence, un congrès

    6th Advances in Tourism Marketing Conference

    Julie Masset (Orateur)

    8 sept. 201510 sept. 2015

    Activité: Types de Participation ou d'organisation d'un événementParticipation à une conférence, un congrès

    Thèse

    La concurrence entre Etats américains au niveau du droit des sociétés

    Author: Masset, J., 2008

    Superviseur: Gilcart, S. (Promoteur)

    Thèse de l'étudiant: Master typesMaster en sciences de gestion

    The recontextualization of special possessions in time, space and the social environment: The case of tourist souvenirs.

    Author: Masset, J., 3 sept. 2015

    Superviseur: Decrop, A. (Promoteur), Castiaux, A. (Président), Zidda, P. (Jury), Pecheux, C. (Personne externe) (Jury), Roux, D. (Personne externe) (Jury) & Belk, R. W. (Personne externe) (Jury)

    Thèse de l'étudiant: Doc typesDocteur en Sciences économiques et de gestion