Projets par an
Profil personnel
Présentation
Julie Masset is a lecturer in Marketing and the international relations coordinator at the Faculty of economics, social sciences and business administration at the University of Namur. She is a member of CeRCLe (Center for Research on Consumption and Leisure) and of CCMS (Center on Consumers and Marketing Strategy). She completed her PhD in economics and business administration at the University of Namur in 2015. Her thesis explores the processes through which meanings are given to tourist objects and how these meanings evolve through time and space. Taken together, her findings bring a holistic and dynamic perspective to the relationships between consumers and their special possessions. Her research interests include consumer research, qualitative methods, and leisure and tourism marketing.
Diplômes
Doctor of Philosophy in Economics and Management, 2015, University of Namur.
Master in Business Engineering, 2008, FUNDP.
Prix/Distinctions
2017 Best paper award at the Travel and Tourism Research Association (TTRA) Conference-European Chapter (Paper "The transition of tourist souvenirs: From the holiday experience to everyday life")
Prix/Distinctions
2019 The Outstanding Paper Award at the 8th Advances in Tourism Marketing Conference (ATMC) for "Very Chic, Voyage Privé...Too good to be true? An analysis of managers' and consumers' perceptions of online luxury tourism"
2017 The Judge's best videography award at the Association for Consumer Research (ACR) Conference for "Tomorrowland Festival-A Heterotopia of Deviation"
2017 Best paper award at the Travel and Tourism Research Association (TTRA) Conference-European Chapter (Paper "The transition of tourist souvenirs: From the holiday experience to everyday life")
2015 Outstanding Paper award in International Journal of Culture, Tourism and Hospitality Research (Paper "This is a piece of coral received from captain Bob": Meanings and functions of tourist souvenirs)
Empreinte digitale
- 1 Profils similaires
Projets
- 1 Terminé
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II.B.2. La recontextualisation des possessions spéciales dans le temps, l'espace et l'environnement social: Le cas des souvenirs de vacances
1/10/08 → 3/09/15
Projet: Projet de thèse
Résultat de recherche
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Meanings of Tourist Souvenirs: From the Holiday Experience to Everyday Life
Masset, J. & Decrop, A., avr. 2021, Dans: Journal of Travel Research. 60, 4, p. 718-734 17 p.Résultats de recherche: Contribution à un journal/une revue › Article › Revue par des pairs
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Translating a bright and noisy experience-Videography for tourism research
DECROP, A., Frochot, I. & Masset, J., 2020, (Accepté/sous presse) Dans: Journal of Qualitative Research in Tourism.Résultats de recherche: Contribution à un journal/une revue › Article › Revue par des pairs
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Techniques de collecte de données qualitatives
Masset, J. & DECROP, A., 2019, La recherche en Management du Tourisme. Clergeau, C. & Peypoch, N. (eds.). p. 139 153 p.Résultats de recherche: Contribution dans un livre/un catalogue/un rapport/dans les actes d'une conférence › Chapitre (revu par des pairs) › Revue par des pairs
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Building knowledge from the tourism field: the grounded theory approach
Decrop, A. & Masset, J., 27 juil. 2018, Handbook of Research Methods for Tourism and Hospitality Management. Nunkoo, R. (Ed.). Edward Elgar Publishing, p. 136-156 21 p.Résultats de recherche: Contribution dans un livre/un catalogue/un rapport/dans les actes d'une conférence › Chapitre
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Vidéographie "Le festival Tomorrowland: Construction identitaire dans une hétérotopie de déviation"
Masset, J. & DECROP, A., 2018, Proceedings du 34ème Congrès international de l'Association Française du Marketing. Association française de MarketingRésultats de recherche: Contribution dans un livre/un catalogue/un rapport/dans les actes d'une conférence › Article dans les actes d'une conférence/un colloque
Prix
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2015 Outstanding Paper award in International Journal of Culture, Tourism and Hospitality Research for paper "This is a piece of coral received from captain Bob: Meanings and functions of tourist souvenirs"
Masset, Julie (Bénéficiaire), 2015
Prix: Prix (y compris les médailles et récompenses)
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2017 Best paper award at TTRA-Angers for "The transition of tourist souvenirs: From the holiday experience to everyday life"
Masset, Julie (Bénéficiaire) & Decrop, Alain (Bénéficiaire), 28 avr. 2017
Prix: Prix (y compris les médailles et récompenses)
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2017 The Judge's Best Videography Award at ACR Conference for "Tomorrowland Festival-A Heterotopia of Deviation"
Masset, Julie (Bénéficiaire) & Decrop, Alain (Bénéficiaire), oct. 2017
Prix: Prix (y compris les médailles et récompenses)
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2019 The Outstanding Paper Award at the 8th ATMC Conference for "Very Chic, Voyage Privé...Too good to be true? An analysis of managers' and consumers' perceptions of online luxury tourism"
Masset, Julie (Bénéficiaire) & Geerts, Angy (Bénéficiaire), sept. 2019
Prix: Prix (y compris les médailles et récompenses)
Activités
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2019 ATMC Conference
Julie Masset (Orateur) & Angy Geerts (Orateur)
2019Activité: Participation ou organisation d'un événement › Participation à une conférence, un congrès
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2019 AIMAC Conference
Julie Masset (Orateur) & Alain DECROP (Orateur)
2019Activité: Participation ou organisation d'un événement › Participation à une conférence, un congrès
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34ème Conférence de l'Association Française du Marketing
Julie Masset (Orateur) & Alain DECROP (Orateur)
2018Activité: Participation ou organisation d'un événement › Participation à une conférence, un congrès
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2018 EMAC Conference
Julie Masset (Orateur) & Alain DECROP (Orateur)
2018Activité: Participation ou organisation d'un événement › Participation à une conférence, un congrès
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4ème Journée de Recherche en Marketing du Grand Est
Julie Masset (Orateur) & Angy Geerts (Orateur)
2018Activité: Participation ou organisation d'un événement › Participation à une conférence, un congrès
Thèse
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La concurrence entre Etats américains au niveau du droit des sociétés
Auteur: Masset, J., 2008Superviseur: Gilcart, S. (Promoteur)
Student thesis: Master types › Master en sciences de gestion
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The recontextualization of special possessions in time, space and the social environment: The case of tourist souvenirs.
Auteur: Masset, J., 3 sept. 2015Superviseur: Decrop, A. (Promoteur), Castiaux, A. (Président), Zidda, P. (Jury), Pecheux, C. (Personne externe) (Jury), Roux, D. (Personne externe) (Jury) & Belk, R. W. (Personne externe) (Jury)
Student thesis: Doc types › Docteur en Sciences économiques et de gestion