Projets par année
Profil personnel
Présentation
Julie Masset is a lecturer in Marketing and the international relations coordinator at the Faculty of economics, social sciences and business administration at the University of Namur. She is a member of CeRCLe (Center for Research on Consumption and Leisure) and of CCMS (Center on Consumers and Marketing Strategy). She completed her PhD in economics and business administration at the University of Namur in 2015. Her thesis explores the processes through which meanings are given to tourist objects and how these meanings evolve through time and space. Taken together, her findings bring a holistic and dynamic perspective to the relationships between consumers and their special possessions. Her research interests include consumer research, qualitative methods, and leisure and tourism marketing.
Diplômes
Doctor of Philosophy in Economics and Management, 2015, University of Namur.
Master in Business Engineering, 2008, FUNDP.
Prix/Distinctions
2017 Best paper award at the Travel and Tourism Research Association (TTRA) Conference-European Chapter (Paper "The transition of tourist souvenirs: From the holiday experience to everyday life")
Prix/Distinctions
2019 The Outstanding Paper Award at the 8th Advances in Tourism Marketing Conference (ATMC) for "Very Chic, Voyage Privé...Too good to be true? An analysis of managers' and consumers' perceptions of online luxury tourism"
2017 The Judge's best videography award at the Association for Consumer Research (ACR) Conference for "Tomorrowland Festival-A Heterotopia of Deviation"
2017 Best paper award at the Travel and Tourism Research Association (TTRA) Conference-European Chapter (Paper "The transition of tourist souvenirs: From the holiday experience to everyday life")
2015 Outstanding Paper award in International Journal of Culture, Tourism and Hospitality Research (Paper "This is a piece of coral received from captain Bob": Meanings and functions of tourist souvenirs)
Empreinte digitale Examinez les sujets de recherche où Julie Masset est actif. Ces libellés de rubriques sont le fruit de recherches menées par cette personne. Ensemble, ils forment une empreinte digitale unique.
- 1 Profils similaires
Projets 2008 2015
- 1 Terminé
II.B.2. La recontextualisation des possessions spéciales dans le temps, l'espace et l'environnement social: Le cas des souvenirs de vacances
1/10/08 → 3/09/15
Projet: Projet de thèse
Résultat de recherche 2010 2018
Building knowledge from the tourism field: the grounded theory approach
Decrop, A. & Masset, J., 2018, Handbook of Research Methods in Tourism and Hospitality Management. Nunkoo, R. (Ed.). Edward Elgar Publishing, p. 136-156 20 p.Résultats de recherche: Contribution dans un livre/un catalogue/un rapport/dans les actes d'une conférence › Chapitre
A Journey Inside Tourist Souvenirs
Decrop, A. & Masset, J., 2017, Co-Creation and Well-Being in Tourism. Antonia, C., Metin, K., Juergen, G. & Alan, F. (eds.). Springer, p. 61-66Résultats de recherche: Contribution dans un livre/un catalogue/un rapport/dans les actes d'une conférence › Chapitre
Le patrimoine culturel immatériel et le tourisme
Masset, J., 2017, Patrimoine Culturel Immatériel- Transmission, Documentation, Valorisation. Lempereur, F. (Ed.). Presses Universitaires de LiègeRésultats de recherche: Contribution dans un livre/un catalogue/un rapport/dans les actes d'une conférence › Chapitre (revu par des pairs)
The transition of tourist souvenirs: From the holiday experience to everyday life
Masset, J. & Decrop, A., 26 avr. 2017, TTRA (Travel and Tourism Research Association) Europe Chapter. AngersRésultats de recherche: Contribution dans un livre/un catalogue/un rapport/dans les actes d'une conférence › Article dans les actes d'une conférence/un colloque
A t-shirt from New York, a coral from Mauritius: A functional typology of tourist souvenirs
Decrop, A. & Masset, J., 2014, Tourists' Behaviors and Evaluations: Advances in Culture, Tourism and Hospitality Research. Woodside, A. G. & Kozak, M. (eds.). Emerald Group, Vol 9. p. 31-39Résultats de recherche: Contribution dans un livre/un catalogue/un rapport/dans les actes d'une conférence › Chapitre (revu par des pairs)
Prix
2015 Outstanding Paper award in International Journal of Culture, Tourism and Hospitality Research for paper "This is a piece of coral received from captain Bob: Meanings and functions of tourist souvenirs"
Julie Masset (Bénéficiaire), 2015
Prix: Prix (y compris les médailles et récompenses)
2017 Best paper award at TTRA-Angers for "The transition of tourist souvenirs: From the holiday experience to everyday life"
Julie Masset (Bénéficiaire) & Alain Decrop (Bénéficiaire), 28 avr. 2017
Prix: Prix (y compris les médailles et récompenses)
2017 The Judge's Best Videography Award at ACR Conference for "Tomorrowland Festival-A Heterotopia of Deviation"
Julie Masset (Bénéficiaire) & Alain Decrop (Bénéficiaire), oct. 2017
Prix: Prix (y compris les médailles et récompenses)
2019 The Outstanding Paper Award at the 8th ATMC Conference for "Very Chic, Voyage Privé...Too good to be true? An analysis of managers' and consumers' perceptions of online luxury tourism"
Julie Masset (Bénéficiaire) & Angy Geerts (Bénéficiaire), sept. 2019
Prix: Prix (y compris les médailles et récompenses)
Activités 2009 2017
JNRC 2017- Journées normandes des recherches sur la consommation
Julie Masset (Orateur), Alain Decrop (Orateur)Activité: Types de Participation ou d'organisation d'un événement › Participation à une conférence, un congrès
2017 Annual Conference of the Association for Consumer Research
Julie Masset (Orateur), Alain Decrop (Orateur)Activité: Types de Participation ou d'organisation d'un événement › Participation à une conférence, un congrès
33ème congrès international de l’Association Française du Marketing (AFM)
Julie Masset (Orateur), Alain Decrop (Orateur)Activité: Types de Participation ou d'organisation d'un événement › Participation à une conférence, un congrès
2017 Travel and Tourism Research Association (TTRA) Conference- European Chapter.
Julie Masset (Orateur), Alain Decrop (Orateur)Activité: Types de Participation ou d'organisation d'un événement › Participation à une conférence, un congrès
6th Advances in Tourism Marketing Conference
Julie Masset (Orateur)Activité: Types de Participation ou d'organisation d'un événement › Participation à une conférence, un congrès
Thèse
La concurrence entre Etats américains au niveau du droit des sociétés
Auteur: Masset, J., 2008Superviseur: Gilcart, S. (Promoteur)
Thèse de l'étudiant: Master types › Master en sciences de gestion
The recontextualization of special possessions in time, space and the social environment: The case of tourist souvenirs.
Auteur: Masset, J., 3 sept. 2015Superviseur: Decrop, A. (Promoteur), Castiaux, A. (Président), Zidda, P. (Jury), Pecheux, C. (Personne externe) (Jury), Roux, D. (Personne externe) (Jury) & Belk, R. W. (Personne externe) (Jury)
Thèse de l'étudiant: Doc types › Docteur en Sciences économiques et de gestion