• 31 Citations
  • 1 h-Index
20112019

Résultat de recherche par an

Si vous avez apporté des modifications à Pure, elles seront bientôt visibles.

Profil personnel

Présentation

Jérôme Mallargé obtained his Bachelor’s degree in economics and management in 2008 and graduated in management (Master’s degree) in 2010 both from the University of Namur.

Former project manager in the banking sector (business engineering projects), he is now researcher in the Business Administration department of the University of Namur on a “Germaine Tillion” project (Walloon Region). Jérôme acts as co-manager of the project that is conjointly governed with the University of Mons (UMons). The research project deals with social innovation by means of a new bike sharing system.

Jérôme Mallargé is doctoral student in marketing under the guidance of Profs. P. Zidda and A. Decrop. His research interest is mainly on collaborative consumption. He is member of the Center for Research on Consumption and Leisure (CeRCLe-UNamur). He is also member of the Center on Consumers and Marketing Strategy (CCMS), the marketing interuniversity research center of the University of Louvain (UCL) and the University of Namur.

 

Empreinte digitale Passez en revue plus en détail les thèmes de recherche où Jerome Mallarge est actif. Ces libellés thématiques proviennent des travaux de cette personne. Ensemble, ils forment une empreinte digitale unique.

  • 1 Profils similaires

Réseau Collaboration externe récente au niveau des pays. Analysez le détail en cliquant sur les points.

Projets

Résultat de recherche

  • 31 Citations
  • 1 h-Index
  • 3 Article dans les actes d'une conférence/un colloque
  • 2 Chapitre (revu par des pairs)
  • 1 Article

Revisiting Satisfaction with Collaborative Exchanges in the Sharing Economy

Mallarge, J., Decrop, A. & Zidda, P., sept. 2019, Handbook of the Sharing Economy. Belk, R. W., Eeckhardt, G. M. & Bardhi, F. (eds.). Edward Elgar Publishing

Résultats de recherche: Contribution dans un livre/un catalogue/un rapport/dans les actes d'une conférenceChapitre (revu par des pairs)

“Couchsurfing has made me a better person and the world a better place”: the transformative power of collaborative tourism experiences

Decrop, A., Del Chiappa, G., Mallargé, J. & Zidda, P., 2 janv. 2018, Dans : Journal of travel and tourism marketing. 35, 1, p. 57-72 16 p.

Résultats de recherche: Contribution à un journal/une revueArticle

  • Typologie des pratiques collaboratives et profil des consommateurs collaboratifs

    Mallarge, J., Zidda, P. & Decrop, A., juin 2017, La consommation collaborative : Enjeux et défis de la nouvelle société du partage. Bruxelles: De Boeck, p. de 51 à 80

    Résultats de recherche: Contribution dans un livre/un catalogue/un rapport/dans les actes d'une conférenceChapitre (revu par des pairs)

    Les bénéfices perçus d'une participation à un programme de fidélité influencent-ils la fidélité des clients à l'enseigne ? Le cas des programmes de fidélité multi-segments

    Demoulin, N., Zidda, P. & Mallargé, J., 2012, Proceedings of the 28e Congrès International de l'Association Française du Marketing (AFM), Brest, France, May, 9-11.

    Résultats de recherche: Contribution dans un livre/un catalogue/un rapport/dans les actes d'une conférenceArticle dans les actes d'une conférence/un colloque

    Which benefits to provide to customers to enhance their satisfaction towards loyalty programs and their store loyalty? The particular case of hierarchical loyalty programs

    Zidda, P., Demoulin, N. & Mallargé, J., 2012, Proceedings of the 41st European Marketing Academy (EMAC) Conference, Lisbon, Portugal, May 22-25.

    Résultats de recherche: Contribution dans un livre/un catalogue/un rapport/dans les actes d'une conférenceArticle dans les actes d'une conférence/un colloque

  • Activités

    • 1 Participation à une conférence, un congrès

    EMAC 2015

    Jérôme Mallarge (Participant)

    26 mai 201529 mai 2015

    Activité: Types de Participation ou d'organisation d'un événementParticipation à une conférence, un congrès