Si vous avez apporté des modifications à Pure, elles seront bientôt visibles.

Profil personnel

Présentation

Jérôme Mallargé obtained his Bachelor’s degree in economics and management in 2008 and graduated in management (Master’s degree) in 2010 both from the University of Namur.

Former project manager in the banking sector (business engineering projects), he is now researcher in the Business Administration department of the University of Namur on a “Germaine Tillion” project (Walloon Region). Jérôme acts as co-manager of the project that is conjointly governed with the University of Mons (UMons). The research project deals with social innovation by means of a new bike sharing system.

Jérôme Mallargé is doctoral student in marketing under the guidance of Profs. P. Zidda and A. Decrop. His research interest is mainly on collaborative consumption. He is member of the Center for Research on Consumption and Leisure (CeRCLe-UNamur). He is also member of the Center on Consumers and Marketing Strategy (CCMS), the marketing interuniversity research center of the University of Louvain (UCL) and the University of Namur.

 

Empreinte digitale Examinez les sujets de recherche où JEROME MALLARGE est actif. Ces libellés de rubriques sont le fruit de recherches menées par cette personne. Ensemble, ils forment une empreinte digitale unique.

  • 1 Profils similaires
tourism Sciences de la Terre et de l'environnement
Loyalty programs Business & Economie
Loyalty cards Business & Economie
Tourism Business & Economie
Customer perception Business & Economie
Store loyalty Business & Economie
Loyalty Business & Economie
world Sciences de la Terre et de l'environnement

Réseau Récente collaboration externe au niveau du pays. Découvrez tous les détails en cliquant sur les points.

Projets 2014 2014

Résultat de recherche 2011 2019

  • 16 Citations
  • 1 h-Index
  • 3 Article dans les actes d'une conférence/un colloque
  • 2 Chapitre (revu par des pairs)
  • 1 Article

Revisiting Satisfaction with Collaborative Exchanges in the Sharing Economy

Mallarge, J., Decrop, A. & Zidda, P., sept. 2019, Handbook of the Sharing Economy. Belk, R. W., Eeckhardt, G. M. & Bardhi, F. (eds.). Edward Elgar Publishing

Résultats de recherche: Contribution dans un livre/un catalogue/un rapport/dans les actes d'une conférenceChapitre (revu par des pairs)

“Couchsurfing has made me a better person and the world a better place”: the transformative power of collaborative tourism experiences

Decrop, A., Del Chiappa, G., Mallargé, J. & Zidda, P., 2 janv. 2018, Dans : Journal of travel and tourism marketing. 35, 1, p. 57-72 16 p.

Résultats de recherche: Contribution à un journal/une revueArticle

tourism
world
Tourism
society
economy

Typologie des pratiques collaboratives et profil des consommateurs collaboratifs

Mallarge, J., Zidda, P. & Decrop, A., juin 2017, La consommation collaborative : Enjeux et défis de la nouvelle société du partage. Bruxelles: De Boeck, p. de 51 à 80

Résultats de recherche: Contribution dans un livre/un catalogue/un rapport/dans les actes d'une conférenceChapitre (revu par des pairs)

Les bénéfices perçus d'une participation à un programme de fidélité influencent-ils la fidélité des clients à l'enseigne ? Le cas des programmes de fidélité multi-segments

Demoulin, N., Zidda, P. & Mallargé, J., 2012, Proceedings of the 28e Congrès International de l'Association Française du Marketing (AFM), Brest, France, May, 9-11.

Résultats de recherche: Contribution dans un livre/un catalogue/un rapport/dans les actes d'une conférenceArticle dans les actes d'une conférence/un colloque

Which benefits to provide to customers to enhance their satisfaction towards loyalty programs and their store loyalty? The particular case of hierarchical loyalty programs

Zidda, P., Demoulin, N. & Mallargé, J., 2012, Proceedings of the 41st European Marketing Academy (EMAC) Conference, Lisbon, Portugal, May 22-25.

Résultats de recherche: Contribution dans un livre/un catalogue/un rapport/dans les actes d'une conférenceArticle dans les actes d'une conférence/un colloque

Store loyalty
Loyalty programs
Perceived benefits
Apparel industry
Participation

Activités 2015 2015

  • 1 Participation à une conférence, un congrès

EMAC 2015

Jérôme Mallarge (Participant)
26 mai 201529 mai 2015

Activité: Types de Participation ou d'organisation d'un événementParticipation à une conférence, un congrès