Résultat de recherche 1994 2017

Filtre
Article
2017

EXPLORING TRAVELERS’ DECISION-MAKING STYLES

Atadil, A., Turk, E., Meng, F. & Decrop, A. 2017 (En préparation) Dans : International Journal of Contemporary Hospitality Management.

Résultats de recherche: Contribution à un journal/une revueArticle

Segmenting the Belgian charitable sector: The impact of environmental factors on households' generosity

Denis, E., Pecheux, C. & Decrop, A. 2017 (En préparation) Dans : International Journal of Nonprofit and Voluntary Sector Marketing.

Résultats de recherche: Contribution à un journal/une revueArticle

2016

"God, I have so many ashtrays!" Dependences and dependencies in consumer-possession relationships

Masset, J. & Decrop, A. 2016 Dans : Journal of Business Research. 69, 1, p. 94-109 16 p.

Résultats de recherche: Contribution à un journal/une revueArticle

Deity
Tourists
Neglect
Identity construction
Disposal
2014

Artist-related determinants of music concert prices

Decrop, A. & Derbaix, M. 2014 Dans : Psychology and Marketing. 31, 8, p. 660-669

Résultats de recherche: Contribution à un journal/une revueArticle

Music
Psychological Theory
Costs and Cost Analysis
Belgium
Ethnic Groups

Consumer Goals in Vacation Decision Making

Decrop, A. & Kozak, M. 1 janv. 2014 Dans : Journal of Travel and Tourism Marketing. 31, 1, p. 71-81 11 p.

Résultats de recherche: Contribution à un journal/une revueArticle

decision making
typology
tourism
decision
Vacation

Le couchsurfing: Un réseau d'hospitalité entre opportunisme et idéalisme

Decrop, A. & Livie, D. 2014 Dans : Téoros: Revue de recherche en tourisme. 33, 1, p. 119-128

Résultats de recherche: Contribution à un journal/une revueArticle

Portrait-robot du touriste consommateur

Decrop, A. sept. 2014 Dans : Juristourisme. 167, p. 19-23 5 p.

Résultats de recherche: Contribution à un journal/une revueArticle

typology
tourist
coral
identity construction
possession

Videography in Marketing Research: Mixing Art and Science

Petr, C., Belk, R. & Decrop, A. 2014 Dans : Arts and the market. 5, 1, p. 73–102

Résultats de recherche: Contribution à un journal/une revueArticle

2013

Les déterminants de l'activité touristique en Wallonie

Decrop, A. & Brose, I. mai 2013 Dans : Les cahiers du tourisme. 7, p. 6-10 5 p.

Résultats de recherche: Contribution à un journal/une revueArticle

2011

Colours and Scarves: An Ethnographic Account of Football Fans and their Paraphernalia

Derbai, C. & Decrop, A. juil. 2011 Dans : Leisure Studies. 30, 3, p. 271-291 21 p.

Résultats de recherche: Contribution à un journal/une revueArticle

fan
consumption function
Socialisation
data interpretation
collective identity

Construire une communauté de marque: le cas des clubs de vacances Lookéa

ARNONE, L. & Decrop, A. 2011 Dans : Décisions Marketing. 64, p. 35-46 12 p.

Résultats de recherche: Contribution à un journal/une revueArticle

Le touriste consommateur: un caméléon...

Decrop, A. 2011 Dans : Mondes du Tourisme. 3, p. 4-13 10 p.

Résultats de recherche: Contribution à un journal/une revueArticle

New Perspectives on Vacation Decision Making

Hyde, K. & Decrop, A. 2011 Dans : International Journal of Culture, Tourism, and Hospitality Research. 5, 2, p. 103-111 9 p.

Résultats de recherche: Contribution à un journal/une revueArticle

2010

Destination Choice Sets. An Inductive Longitudinal Approach

Decrop, A. janv. 2010 Dans : Annals of Tourism Research. 37, 1, p. 93-115 23 p.

Résultats de recherche: Contribution à un journal/une revueArticle

vacation
typology
exclusion
decision making
time

Pride in Contemporary Sport Consumption: A Marketing Perspective

Decrop, A. & Derbaix, C. 2010 Dans : Journal of the Academy of Marketing Science. 38, 5, p. 586-603 18 p.

Résultats de recherche: Contribution à un journal/une revueArticle

Pride
Marketing
Marketing research
Upgrade
Consumer research
2008

Les paradoxes du consommateur postmoderne

Decrop, A. 2008 Dans : Reflets et perspectives de la vie économique. 47, 2, p. 85-93 9 p.

Résultats de recherche: Contribution à un journal/une revueArticle

2007

Authenticity in the performing arts: A foolish quest?

Derbaix, M. & Decrop, A. 2007 Dans : Advances in Consumer Research. 34, p. 75-80 6 p.

Résultats de recherche: Contribution à un journal/une revueArticle

La prise de décision dans les groupes d'amis: Une étude exploratoire

Decrop, A. & Pecheux, C. 2007 Dans : Recherche et Applications en Marketing. 22, 2, p. 1-21 21 p.

Résultats de recherche: Contribution à un journal/une revueArticle

The attribute background of destination judgments before and after the vacation experience

Decrop, A. & Snelders, D. 2007 (Non publié) Dans : Asian Journal of Tourism and Hospitality Research. 1, p. 78-88 11 p.

Résultats de recherche: Contribution à un journal/une revueArticle

The influence of message format on the effectiveness of print advertisements for tourism destinations

Decrop, A. 2007 Dans : International Journal of Advertising. 26, 4, p. 505-525 21 p.

Résultats de recherche: Contribution à un journal/une revueArticle

Conveying
Marketing
Tourism
advertising campaign
research planning
2006

Typology of vacation decision-making modes

Decrop, A. & Zidda, P. 2006 Dans : Tourism Analysis. 11, 3, p. 189-197 9 p.

Résultats de recherche: Contribution à un journal/une revueArticle

typology
decision making
Vacation
Decision making
2005

A grounded typology of vacation decision-making

Decrop, A. & Snelders, D. avr. 2005 Dans : Tourism Management. 26, 2, p. 121-132 12 p.

Résultats de recherche: Contribution à un journal/une revueArticle

vacation
typology
Decision making
decision making
Belgian

Group processes in vacation decision-making

Decrop, A. 2005 (Non publié) Dans : Journal of travel and tourism marketing. p. 23-36 14 p.

Résultats de recherche: Contribution à un journal/une revueArticle

The influence of the product's color ans shape on brand personality

PANTIN-SOHIER, G., Decrop, A. & BREE, J. 2005 Dans : Innovative Marketing. 1, p. 69-80 12 p.

Résultats de recherche: Contribution à un journal/une revueArticle

2004

"Let's Make a Trip Together" : An exploration into Decision Making within Groups of Friends

Decrop, A., PECHEUX, C. & BAUVIN, G. 2004 Dans : Advances in Consumer Research. 31, p. 291-297 7 p.

Résultats de recherche: Contribution à un journal/une revueArticle

Planning the summer vacation - An adaptable process

Decrop, A. & Snelders, D. oct. 2004 Dans : Annals of Tourism Research. 31, 4, p. 1008-1030 23 p.

Résultats de recherche: Contribution à un journal/une revueArticle

vacation
decision making
planning
summer
opportunism
2002

Colors and Scarves: The Symbolic Consumption of Material Possessions by Soccer Fans

Derbaix, C., Decrop, A. & Cabossart, O. 2002 Dans : Advances in Consumer Research. 29, p. 511-518 8 p.

Résultats de recherche: Contribution à un journal/une revueArticle

Le vacancier en transition

Decrop, A. 2002 Dans : Revue Belge de Géographie. 123, 3, p. 169-180 12 p.

Résultats de recherche: Contribution à un journal/une revueArticle

2000

The antecedents and consequences of vacationers'dis/satisfaction : Tales from the field.

Decrop, A. 2000 Dans : Tourism Analysis. 5, p. 203-209 7 p.

Résultats de recherche: Contribution à un journal/une revueArticle

1999

Personal aspects of vacationers' decision making processes: An interpretivist approach

Decrop, A. 1999 Dans : Journal of travel and tourism marketing. 8, 4, p. 59-68 10 p.

Résultats de recherche: Contribution à un journal/une revueArticle

Triangulation in qualitative tourism research

Decrop, A. févr. 1999 Dans : Tourism Management. 20, 1, p. 157-161 5 p.

Résultats de recherche: Contribution à un journal/une revueArticle

triangulation
Triangulation
tourism
Tourism
positivism