If you made any changes in Pure these will be visible here soon.

Résultat de recherche 1994 2017

Filtre
Article dans les actes d'une conférence/un colloque
2017

The transition of tourist souvenirs: From the holiday experience to everyday life

Masset, J. & Decrop, A. 26 avr. 2017 TTRA (Travel and Tourism Research Association) Europe Chapter. Angers

Résultats de recherche: Contribution dans un livre/un catalogue/un rapport/dans les actes d'une conférenceArticle dans les actes d'une conférence/un colloque

2014

A videography of tourist souvenirs around the world

Decrop, A. & Masset, J. 2014 Proceedings of the TTRA 2014 International Conference: Tourism and the New Global Economy. p. 994-998

Résultats de recherche: Contribution dans un livre/un catalogue/un rapport/dans les actes d'une conférenceArticle dans les actes d'une conférence/un colloque

People-things entanglement: An archeological perspective on the relationships between people and things

Masset, J. & Decrop, A. 2014 Actes des 13èmes Journées normandes des recherches sur la consommation: Société et consommation. Rouen, p. 1-17

Résultats de recherche: Contribution dans un livre/un catalogue/un rapport/dans les actes d'une conférenceArticle dans les actes d'une conférence/un colloque

2013

The Père-Lachaise cemetery: Between touristic experience and heterotopic Consumption

Decrop, A. & Toussaint, S. 2013 Marketing spaces and places: Shifting tourist flows: Proceedings of the 5th ATMC (Advances in Tourism Marketing). p. 417-420

Résultats de recherche: Contribution dans un livre/un catalogue/un rapport/dans les actes d'une conférenceArticle dans les actes d'une conférence/un colloque

2011

Comparing customer evaluations of hotel services: A cross-cultural perspective

Hammedi, W., Van Riel, A., Dethier, E. & Decrop, A. 2011 Proceedings of the 18th International Conference on Recent Advances in Retailing and Services Science (EIRASS), San Diego, USA, July 14-17..

Résultats de recherche: Contribution dans un livre/un catalogue/un rapport/dans les actes d'une conférenceArticle dans les actes d'une conférence/un colloque

Le cimetière du Père-Lachaise : entre expérience nécrotouristique et consommation hétérotopique

TOUSSAINT, S. & Decrop, A. 2011 27e Congrès International de l'Association Française du Marketing (AFM), Brussels, Belgium, May, 18-20..

Résultats de recherche: Contribution dans un livre/un catalogue/un rapport/dans les actes d'une conférenceArticle dans les actes d'une conférence/un colloque

Le cimetière du Père-Lachaise : entre expérience nécrotouristique et consommation hétérotopique

TOUSSAINT, S. & Decrop, A. 2011 Actes des 10èmes Journées Normandes de Recherche sur la Consommation, Rouen, France, March..

Résultats de recherche: Contribution dans un livre/un catalogue/un rapport/dans les actes d'une conférenceArticle dans les actes d'une conférence/un colloque

2010

"I want this Ramses' statue:" Motives and meanings for buying tourist souvenirs

Decrop, A. & Masset, J. 2010 Proceedings of the 5th World Conference for Graduate Research in Tourism, Hospitality and Leisure, Cappadocia, Turkey, May.. Kozak, M. (Ed.). Ankara: Detay Yayinlari, p. 1-19 19 p.

Résultats de recherche: Contribution dans un livre/un catalogue/un rapport/dans les actes d'une conférenceArticle dans les actes d'une conférence/un colloque

2009

Artist-related determinants of popular concert prices: An empirical study

Decrop, A. 2009 Proceedings of the 10th International Conference on Arts and Cultural Management, SMU, Dallas, USA. Dallas: SMU

Résultats de recherche: Contribution dans un livre/un catalogue/un rapport/dans les actes d'une conférenceArticle dans les actes d'une conférence/un colloque

How much is my idol worth? Artist-related variables as determinants of price for pop concerts

Decrop, A. & Derbaix, M. 2009 Proceedings of the 36th European Marketing Academy (EMAC) Conference, Nantes, France, May.. Nantes: 38th EMAC Conference

Résultats de recherche: Contribution dans un livre/un catalogue/un rapport/dans les actes d'une conférenceArticle dans les actes d'une conférence/un colloque

2008

Consumer goals in vacation decision making: a multi-level perspective

Decrop, A. & KOZAK, M. 2008 Proceedings of the 37th European Marketing Academy (EMAC) Conference, Brighton, UK, May. Brighton: 37th EMAC Conference

Résultats de recherche: Contribution dans un livre/un catalogue/un rapport/dans les actes d'une conférenceArticle dans les actes d'une conférence/un colloque

L'expérience de spectacles vivants: éveil socio-émotionnel et rites de passage

Decrop, A. & Derbaix, M. 2008 7èmes Journées Normandes de la Consommation: Consommation et sociétés.

Résultats de recherche: Contribution dans un livre/un catalogue/un rapport/dans les actes d'une conférenceArticle dans les actes d'une conférence/un colloque

Multiple levels of consumer goals in vacation decision making

Decrop, A. 2008 Proceedings of The 4th world conference for graduate research in tourism, hospitality and leisure, Antalya, Turkey. Kozak, M. & Kozak, N. (eds.). Antalya: Anatolia, p. 39-49 11 p.

Résultats de recherche: Contribution dans un livre/un catalogue/un rapport/dans les actes d'une conférenceArticle dans les actes d'une conférence/un colloque

2007

Rediscovering choice set theory in tourism research

Decrop, A. 2007 Proceedings of the 38th European Marketing Academy (EMAC) Conference, Reykjavik, Iceland, May.. Reykjavik, Iceland: 36th EMAC Conference

Résultats de recherche: Contribution dans un livre/un catalogue/un rapport/dans les actes d'une conférenceArticle dans les actes d'une conférence/un colloque

The formation of destination choice sets: New light through old windows

Decrop, A. 2007 Proceedings of the Advances in Tourism Marketing Conference, Valencia, Spain, September..

Résultats de recherche: Contribution dans un livre/un catalogue/un rapport/dans les actes d'une conférenceArticle dans les actes d'une conférence/un colloque

2006

A multi-level framework for studying vacation decision making

Decrop, A. & Kozak, M. 2006 Proceedings of the 35th European Marketing Academy (EMAC) Conference, Athens, Greece, May.. Athens, Greece: 35th EMAC Conference

Résultats de recherche: Contribution dans un livre/un catalogue/un rapport/dans les actes d'une conférenceArticle dans les actes d'une conférence/un colloque

Do Category Relations Matter? A Conceptual Framework

Nisol, P., Zidda, P. & Decrop, A. 2006 Proceedings of the 35th European Marketing Academy (EMAC) Conference. Athens, Greece: 35th EMAC Conference

Résultats de recherche: Contribution dans un livre/un catalogue/un rapport/dans les actes d'une conférenceArticle dans les actes d'une conférence/un colloque

Le succès commercial d'Halloween en Europe a la loupe des motivations enfantines

Decrop, A. & Copin, C. 2006 5èmes Journées Normandes de la Consommation: Consommation et sociétés, Caen, France, March..

Résultats de recherche: Contribution dans un livre/un catalogue/un rapport/dans les actes d'une conférenceArticle dans les actes d'une conférence/un colloque

Let's talk about price! An exploratory study on prices awareness, perception and consciousness for the performing arts

Derbaix, M., Decrop, A. & Zidda, P. 2006 Proceedings of the 35th European Marketing Academy (EMAC) Conference, Athens, Greece, May.. Athens, Greece: 35th EMAC Conference

Résultats de recherche: Contribution dans un livre/un catalogue/un rapport/dans les actes d'une conférenceArticle dans les actes d'une conférence/un colloque

2005

Anti-Madridista: Negative symbolic consumption by football fans

Decrop, A. 2005 Proceedings of the European ACR conference, Göteborg, Sweden.. Göteborg, Sweden: European ACR conference

Résultats de recherche: Contribution dans un livre/un catalogue/un rapport/dans les actes d'une conférenceArticle dans les actes d'une conférence/un colloque

Live is Life or Experiencing Performing Arts: Stressing the role of social dimensions

Derbaix, M. & Decrop, A. 2005 Proceedings of the 34th European Marketing Academy (EMAC) Conference, Milan, Italy, May 2005. Milan, Italy: 34th EMAC Conference

Résultats de recherche: Contribution dans un livre/un catalogue/un rapport/dans les actes d'une conférenceArticle dans les actes d'une conférence/un colloque

The influence of the product's color an shape on brand personality

Pantin-Sohier, G. & Decrop, A. 2005 Proceedings of the 12th International Product Development Management Conference, Copenhagen, Denmark.. Copenhagen, Danemark: 12th International Product Development Management Conference

Résultats de recherche: Contribution dans un livre/un catalogue/un rapport/dans les actes d'une conférenceArticle dans les actes d'une conférence/un colloque

Typology of vacation decision-making modes

Decrop, A. & Zidda, P. 2005 Proceedings of the 4th CPTHL Symposium: Consumer Psychology of Tourism, Hospitality, and Leisure Research, Montréal, Canada, July 17-20..

Résultats de recherche: Contribution dans un livre/un catalogue/un rapport/dans les actes d'une conférenceArticle dans les actes d'une conférence/un colloque

2004

La prise de décision dans les groupes d'amis: une étude exploratoire

Decrop, A., Pecheux, C. & Bauvin, G. 2004 Actes des 3èmes Journées Normandes de la Consommation: Société et consommations.

Résultats de recherche: Contribution dans un livre/un catalogue/un rapport/dans les actes d'une conférenceArticle dans les actes d'une conférence/un colloque

Rediscovering perception and preference judgments

Decrop, A. & Snelders, D. 2004 Proceedings of the 33th European Marketing Academy (EMAC) Conference, Murcia, Spain, May 18-21.. Murcia, Espagne: 33rd EMAC (European Marketing Academy) Conference

Résultats de recherche: Contribution dans un livre/un catalogue/un rapport/dans les actes d'une conférenceArticle dans les actes d'une conférence/un colloque