Résultat de recherche 1994 2017

2017

A Journey Inside Tourist Souvenirs

Decrop, A. & Masset, J. 2017 Co-Creation and Well-Being in Tourism. Antonia, C., Metin, K., Juergen, G. & Alan, F. (eds.). Springer, p. 61 66 p.

Résultats de recherche: Contribution dans un livre/un catalogue/un rapport/dans les actes d'une conférenceChapitre

Buying and behaving: Essays on the consumer psychology of tourism

Decrop, A. 2017 Dans : International Journal of Culture, Tourism, and Hospitality Research. 11, 1, p. 1-3 3 p.

Résultats de recherche: Contribution à un journalEditorial

Consumer behavior in tourism and hospitality research

Decrop, A. & Woodside, A. G. 2017 Bingley: Emerald Publishing Limited. 176 p. (Advances in culture, tourism and hospitality research; Vol 13)

Résultats de recherche: Livre/Rapport/RevueLivre

EXPLORING TRAVELERS’ DECISION-MAKING STYLES

Atadil, A., Turk, E., Meng, F. & Decrop, A. 2017 (En préparation) Dans : International Journal of Contemporary Hospitality Management.

Résultats de recherche: Contribution à un journal/une revueArticle

Génération "peut-être": la prise de décision des Z et ses implications pour les marques

Decrop, A. 2017 Comprendre et séduire la génération Z. Batat, W. (Ed.). Paris: Ellipses, p. 247-266

Résultats de recherche: Contribution dans un livre/un catalogue/un rapport/dans les actes d'une conférenceChapitre

La consommation collaborative: Enjeux et défis de la nouvelle société du partage

Decrop, A. (Ed.) juin 2017 De Boeck. 352 p.

Résultats de recherche: Livre/Rapport/RevueLivre

Segmenting the Belgian charitable sector: The impact of environmental factors on households' generosity

Denis, E., Pecheux, C. & Decrop, A. 2017 (En préparation) Dans : International Journal of Nonprofit and Voluntary Sector Marketing.

Résultats de recherche: Contribution à un journal/une revueArticle

The Importance of Quality Labels in Consumers’ Preferences

Decrop, A. & Boembeke, V. 2017 Co-Creation and Well-Being in Tourism. Antonia, C., Metin, K., Juergen, G. & Alan, F. (eds.). Springer, p. 83-92

Résultats de recherche: Contribution dans un livre/un catalogue/un rapport/dans les actes d'une conférenceChapitre

The transition of tourist souvenirs: From the holiday experience to everyday life

Masset, J. & Decrop, A. 26 avr. 2017 TTRA (Travel and Tourism Research Association) Europe Chapter. Angers

Résultats de recherche: Contribution dans un livre/un catalogue/un rapport/dans les actes d'une conférenceArticle dans les actes d'une conférence/un colloque

2016

"God, I have so many ashtrays!" Dependences and dependencies in consumer-possession relationships

Masset, J. & Decrop, A. 2016 Dans : Journal of Business Research. 69, 1, p. 94-109 16 p.

Résultats de recherche: Contribution à un journal/une revueArticle

Deity
Tourists
Neglect
Identity construction
Disposal
2015

Decision making, tourist

Decrop, A. 2015 Encyclopedia of Tourism. Jafari, J. & Xiao, H. (eds.). Springer, p. 1-3 3 p.

Résultats de recherche: Contribution dans un livre/un catalogue/un rapport/dans les actes d'une conférenceChapitre

Quand il est plus important de s'opposer que de supporter: La consommation négative des fans de football

Decrop, A. 2015 Les réactions affectives du consommateur : ces raisons du cœur que la raison ignore: Mélanges en l’honneur du professeur Christian Derbaix. Louvain-la-Neuve: Presses universitaires de Louvain, p. 135-150

Résultats de recherche: Contribution dans un livre/un catalogue/un rapport/dans les actes d'une conférenceChapitre

2014

Artist-related determinants of music concert prices

Decrop, A. & Derbaix, M. 2014 Dans : Psychology and Marketing. 31, 8, p. 660-669

Résultats de recherche: Contribution à un journal/une revueArticle

Music
Psychological Theory
Costs and Cost Analysis
Belgium
Ethnic Groups

A t-shirt from New York, a coral from Mauritius: A functional typology of tourist souvenirs

Decrop, A. & Masset, J. 2014 Tourists' Behaviors and Evaluations: Advances in Culture, Tourism and Hospitality Research. Woodside, A. G. & Kozak, M. (eds.). Emerald Group, Vol 9, p. 31-39

Résultats de recherche: Contribution dans un livre/un catalogue/un rapport/dans les actes d'une conférenceChapitre (revu par des pairs)

Mauritius
typology
tourist
possession
grounded theory

A videography of tourist souvenirs around the world

Decrop, A. & Masset, J. 2014 Proceedings of the TTRA 2014 International Conference: Tourism and the New Global Economy. p. 994-998

Résultats de recherche: Contribution dans un livre/un catalogue/un rapport/dans les actes d'une conférenceArticle dans les actes d'une conférence/un colloque

Consumer Goals in Vacation Decision Making

Decrop, A. & Kozak, M. 1 janv. 2014 Dans : Journal of Travel and Tourism Marketing. 31, 1, p. 71-81 11 p.

Résultats de recherche: Contribution à un journal/une revueArticle

decision making
typology
tourism
decision
Vacation

Le couchsurfing: Un réseau d'hospitalité entre opportunisme et idéalisme

Decrop, A. & Livie, D. 2014 Dans : Téoros: Revue de recherche en tourisme. 33, 1, p. 119-128

Résultats de recherche: Contribution à un journal/une revueArticle

People-things entanglement: An archeological perspective on the relationships between people and things

Masset, J. & Decrop, A. 2014 Actes des 13èmes Journées normandes des recherches sur la consommation: Société et consommation. Rouen, p. 1-17

Résultats de recherche: Contribution dans un livre/un catalogue/un rapport/dans les actes d'une conférenceArticle dans les actes d'une conférence/un colloque

Portrait-robot du touriste consommateur

Decrop, A. sept. 2014 Dans : Juristourisme. 167, p. 19-23 5 p.

Résultats de recherche: Contribution à un journal/une revueArticle

Theorizing tourist behaviour

Decrop, A. 2014 The Rouledge handbook of tourism marketing. McCabe, S. (Ed.). London and New York: Routledge, p. 251-267

Résultats de recherche: Contribution dans un livre/un catalogue/un rapport/dans les actes d'une conférenceChapitre

typology
tourist
coral
identity construction
possession

Videography in Marketing Research: Mixing Art and Science

Petr, C., Belk, R. & Decrop, A. 2014 Dans : Arts and the market. 5, 1, p. 73–102

Résultats de recherche: Contribution à un journal/une revueArticle

2013

Around the world of tourist souvenirs

Decrop, A. & Masset, J. 2013 ConsIMAGE

Résultats de recherche: Autre contribution

Tourists
Grounded theory
Socialization
Identity construction
Tourist destination

Hey look, I'm a green consumer. Online social visibility and the willingness to pay for carbon offsetting schemes.

Dessart, F., Andreu, L., Bigné, E. & Decrop, A. 2013 Transforming experiences: Tourism marketing from both sides of the counter. Gnoth, J., Andreu, L., Fyall, A., Kozak, M. & Sibila, S. (eds.). Newcastle upon Tyne: Cambridge Scholars Publishing, p. 115-137

Résultats de recherche: Contribution dans un livre/un catalogue/un rapport/dans les actes d'une conférenceChapitre

Willingness-to-pay
Visibility
Carbon
Green consumers
Green product

Les déterminants de l'activité touristique en Wallonie

Decrop, A. & Brose, I. mai 2013 Dans : Les cahiers du tourisme. 7, p. 6-10 5 p.

Résultats de recherche: Contribution à un journal/une revueArticle

The Pere-Lachaise Cemetery: Between Thanatourism and Heterotopic Consumption

Toussaint, S. & Decrop, A. 2013 Dark Tourism and Place Identity: Managing and Interpreting Dark Places. White, L. & Frew, E. (eds.). Abingdon: Routledge-Taylor and Francis Books, p. 13-27

Résultats de recherche: Contribution dans un livre/un catalogue/un rapport/dans les actes d'une conférenceChapitre

The Père-Lachaise cemetery: Between touristic experience and heterotopic Consumption

Decrop, A. & Toussaint, S. 2013 Marketing spaces and places: Shifting tourist flows: Proceedings of the 5th ATMC (Advances in Tourism Marketing). p. 417-420

Résultats de recherche: Contribution dans un livre/un catalogue/un rapport/dans les actes d'une conférenceArticle dans les actes d'une conférence/un colloque

2012

The Père- Lachaise Cemetery: Between touristic experience and heterotopic consumption

Decrop, A. & Toussaint, S. oct. 2012 ConsIMAGE

Résultats de recherche: Autre contribution

2011

Colours and Scarves: An Ethnographic Account of Football Fans and their Paraphernalia

Derbai, C. & Decrop, A. juil. 2011 Dans : Leisure Studies. 30, 3, p. 271-291 21 p.

Résultats de recherche: Contribution à un journal/une revueArticle

fan
consumption function
Socialisation
data interpretation
collective identity

Comparing customer evaluations of hotel services: A cross-cultural perspective

Hammedi, W., Van Riel, A., Dethier, E. & Decrop, A. 2011 Proceedings of the 18th International Conference on Recent Advances in Retailing and Services Science (EIRASS), San Diego, USA, July 14-17..

Résultats de recherche: Contribution dans un livre/un catalogue/un rapport/dans les actes d'une conférenceArticle dans les actes d'une conférence/un colloque

Construire une communauté de marque: le cas des clubs de vacances Lookéa

ARNONE, L. & Decrop, A. 2011 Dans : Décisions Marketing. 64, p. 35-46 12 p.

Résultats de recherche: Contribution à un journal/une revueArticle

I want this Ramses' statue: Motives and meanings of tourist souvenirs

Decrop, A. & Masset, J. 2011 Sustainability of Tourism: Cultural and Environmental Perspectives. Kozak, M. (Ed.). Cambridge Scholars Publishing, p. 17-41 25 p.

Résultats de recherche: Contribution dans un livre/un catalogue/un rapport/dans les actes d'une conférenceChapitre

Tourists
Grounded theory
Functionality
In-depth interviews
Gift giving

Le cimetière du Père-Lachaise : entre expérience nécrotouristique et consommation hétérotopique

TOUSSAINT, S. & Decrop, A. 2011 27e Congrès International de l'Association Française du Marketing (AFM), Brussels, Belgium, May, 18-20..

Résultats de recherche: Contribution dans un livre/un catalogue/un rapport/dans les actes d'une conférenceArticle dans les actes d'une conférence/un colloque

Le cimetière du Père-Lachaise : entre expérience nécrotouristique et consommation hétérotopique

TOUSSAINT, S. & Decrop, A. 2011 Actes des 10èmes Journées Normandes de Recherche sur la Consommation, Rouen, France, March..

Résultats de recherche: Contribution dans un livre/un catalogue/un rapport/dans les actes d'une conférenceArticle dans les actes d'une conférence/un colloque

Le touriste consommateur: un caméléon...

Decrop, A. 2011 Dans : Mondes du Tourisme. 3, p. 4-13 10 p.

Résultats de recherche: Contribution à un journal/une revueArticle

New Perspectives on Vacation Decision Making

Hyde, K. & Decrop, A. 2011 Dans : International Journal of Culture, Tourism, and Hospitality Research. 5, 2, p. 103-111 9 p.

Résultats de recherche: Contribution à un journal/une revueArticle

2010

Destination Choice Sets. An Inductive Longitudinal Approach

Decrop, A. janv. 2010 Dans : Annals of Tourism Research. 37, 1, p. 93-115 23 p.

Résultats de recherche: Contribution à un journal/une revueArticle

vacation
typology
exclusion
decision making
time

"I want this Ramses' statue:" Motives and meanings for buying tourist souvenirs

Decrop, A. & Masset, J. 2010 Proceedings of the 5th World Conference for Graduate Research in Tourism, Hospitality and Leisure, Cappadocia, Turkey, May.. Kozak, M. (Ed.). Ankara: Detay Yayinlari, p. 1-19 19 p.

Résultats de recherche: Contribution dans un livre/un catalogue/un rapport/dans les actes d'une conférenceArticle dans les actes d'une conférence/un colloque

Pride in Contemporary Sport Consumption: A Marketing Perspective

Decrop, A. & Derbaix, C. 2010 Dans : Journal of the Academy of Marketing Science. 38, 5, p. 586-603 18 p.

Résultats de recherche: Contribution à un journal/une revueArticle

Pride
Marketing
Marketing research
Upgrade
Consumer research

Tourisme et possessions spéciales: le cas des souvenirs de vacances

Decrop, A. & Masset, J. 2010 Le touriste consommateur. Comprendre les comportements pour améliorer son efficacité marketing. Decrop, A. (Ed.). De Boeck, p. 213-232 20 p.

Résultats de recherche: Contribution dans un livre/un catalogue/un rapport/dans les actes d'une conférenceChapitre

2009

Artist-related determinants of popular concert prices: An empirical study

Decrop, A. 2009 Proceedings of the 10th International Conference on Arts and Cultural Management, SMU, Dallas, USA. Dallas: SMU

Résultats de recherche: Contribution dans un livre/un catalogue/un rapport/dans les actes d'une conférenceArticle dans les actes d'une conférence/un colloque

Decision strategies in tourism evaluation

Decrop, A. & Kozak, M. 2009 (Non publié) Handbook of Tourist Behavior: Theory and Practice. Kozak, M. & Decrop, A. (eds.). New York: Routledge, Vol 16, p. 65-80 16 p.

Résultats de recherche: Contribution dans un livre/un catalogue/un rapport/dans les actes d'une conférenceChapitre

Handbook of tourist behavior

KOZAK, M. & Decrop, A. 2009 (Non publié) London: Routledge.

Résultats de recherche: Livre/Rapport/RevueLivre

Tourist behaviour
Tourists
Tourism
Managers
Marketing

How much is my idol worth? Artist-related variables as determinants of price for pop concerts

Decrop, A. & Derbaix, M. 2009 Proceedings of the 36th European Marketing Academy (EMAC) Conference, Nantes, France, May.. Nantes: 38th EMAC Conference

Résultats de recherche: Contribution dans un livre/un catalogue/un rapport/dans les actes d'une conférenceArticle dans les actes d'une conférence/un colloque

The Formation of Destination Choice Sets: An Interpretive approach

Decrop, A. 2009 Advances in Tourism Destination Marketing: Managing Networks. Kozak, M., Gnoth, J. & Andreu, L. (eds.). London: Routledge, p. 183-194 12 p.

Résultats de recherche: Contribution dans un livre/un catalogue/un rapport/dans les actes d'une conférenceChapitre

Tourist decision strategies in a multi-level perspective

Decrop, A. & KOZAK, M. 2009 Marketing Innovations for Sustainable Destinations. Fyall, A., Kozak, M., Andreu, L., Gnoth, J. & Lebe, S. (eds.). Oxford: Goodfellow Publishing, p. 80-91 12 p.

Résultats de recherche: Contribution dans un livre/un catalogue/un rapport/dans les actes d'une conférenceChapitre

2008

Consumer goals in vacation decision making: a multi-level perspective

Decrop, A. & KOZAK, M. 2008 Proceedings of the 37th European Marketing Academy (EMAC) Conference, Brighton, UK, May. Brighton: 37th EMAC Conference

Résultats de recherche: Contribution dans un livre/un catalogue/un rapport/dans les actes d'une conférenceArticle dans les actes d'une conférence/un colloque

Group decision making

Decrop, A. 2008 Handbook of Hospitality Marketing Management. Oh, H. (Ed.). Oxford: Butterworth-Heinemann, p. 440-470 31 p.

Résultats de recherche: Contribution dans un livre/un catalogue/un rapport/dans les actes d'une conférenceChapitre