Centre de recherche sur la consommation et les loisirs

  • 5000

    Belgique

Résultat de recherche

2020

Do product configurators comply with HCI guidelines? A preliminary study

Leclercq, T., DEVENTER, C. & HEYMANS, P., 2020.

Résultats de recherche: Contribution à un événement scientifique (non publié)Article

Impact of Interactive Recommendation Systems on Shopping Outcomes: the Moderating Role of Trust, Innovativeness and Self-expressiveness

DEVENTER, C. & ZIDDA, P., 16 sept. 2020, (Accepté/sous presse) 11th European Marketing Academy (EMAC) Regional Conference. European Marketing Academy

Résultats de recherche: Contribution dans un livre/un catalogue/un rapport/dans les actes d'une conférenceArticle dans les actes d'une conférence/un colloque

L’alimentation dans la sphère numérique: Une typologie des valeurs informationnelles

Obaidalahe, Z. & Steils, N., 2020, Dans : Management et avenir. 2019/7, 113, p. 105-124

Résultats de recherche: Contribution à un journal/une revueArticle

Opening the black box of gameful experience: Implications for gamification process design

Leclercq, T., Poncin, I. & Hammedi, W., janv. 2020, Dans : Journal of Retailing and Consumer Services. 52, 101882.

Résultats de recherche: Contribution à un journal/une revueArticle

"Social Food": Food Literacy Co-construction and Distortion on Social Media

Steils, N. & Obaidalahe, Z., août 2020, Dans : Food Policy. 95, 9 p., 101932.

Résultats de recherche: Contribution à un journal/une revueArticle

2019

An exploration into consumers’ e-learning strategies

Steils, N., Decrop, A. & Crié, D., 18 mars 2019, Dans : Journal of Consumer Marketing. 36, 2, p. 276-287 12 p.

Résultats de recherche: Contribution à un journal/une revueArticle

Eudaimonia Around the Kitchen: A Hermeneutic Approach to Understanding Food Well-Being in Consumers’ Lived Experiences

Mugel, O., Gurviez, P. & Decrop, A., 1 avr. 2019, Dans : Journal of Public Policy & Marketing. 38, 2, p. 280-295 16 p.

Résultats de recherche: Contribution à un journal/une revueArticle

Ideation contests: Crowd Management and Valorisation to Avoid Negative Feelings of Participants

Hanine, S. & Steils, N., 17 juin 2019, Dans : Creativity and Innovation Management. 28, 4, p. 425 - 235

Résultats de recherche: Contribution à un journal/une revueArticle

Paradoxes of Postmodern Tourists and Innovation in Tourism Marketing

Bigné, E. & Decrop, A., 2019, The Future of Tourism. Cham: Springer, p. 131-154

Résultats de recherche: Contribution dans un livre/un catalogue/un rapport/dans les actes d'une conférenceChapitre

Recruiting Valuable Participants in Online Idea Generation: The Role of Brief Instructions

Steils, N. & Hanine, S., mars 2019, Dans : Journal of Business Research. 96, p. 14-25 12 p.

Résultats de recherche: Contribution à un journal/une revueArticle

Revisiting Satisfaction with Collaborative Exchanges in the Sharing Economy

Mallarge, J., Decrop, A. & Zidda, P., sept. 2019, Handbook of the Sharing Economy. Belk, R. W., Eeckhardt, G. M. & Bardhi, F. (eds.). Edward Elgar Publishing

Résultats de recherche: Contribution dans un livre/un catalogue/un rapport/dans les actes d'une conférenceChapitre (revu par des pairs)

Urban crowdsourcing: exploring the role of citizens in co-creating smart cities

Rochdane, H., Hamdani, S., Hanine, S. & Steils, N., 2019, Dans : Journal of Information Systems Management & Innovation. 3, 1, p. 5-11

Résultats de recherche: Contribution à un journal/une revueArticle

Value-added crowdsourcing: Digital catalysts for creative contests

Steils, N. & Hanine, S., 2019, Managing diversity, innovation, and infrastructure in digital business. IGI Global, p. 160-179 19 p.

Résultats de recherche: Contribution dans un livre/un catalogue/un rapport/dans les actes d'une conférenceChapitre

2018

Are loyalty program members really engaged? Measuring customer engagement with loyalty programs

Bruneau, V., Swaen, V. & Zidda, P., 1 oct. 2018, Dans : Journal of Business Research. 91, p. 144-158 15 p.

Résultats de recherche: Contribution à un journal/une revueArticle

Building knowledge from the tourism field: the grounded theory approach

Decrop, A. & Masset, J., 27 juil. 2018, Handbook of Research Methods for Tourism and Hospitality Management. Nunkoo, R. (Ed.). Edward Elgar Publishing, p. 136-156 21 p.

Résultats de recherche: Contribution dans un livre/un catalogue/un rapport/dans les actes d'une conférenceChapitre

Gamification, a flawless strategy? The effect of losing a contest in a co-creation community

Hammedi, W., 2018, (Accepté/sous presse) Dans : Journal of Interactive Marketing .

Résultats de recherche: Contribution à un journal/une revueArticle

Migrants going back homeland for holidays: Rituals and practices of Senegalese migrants in France

Ndione, L., Decrop, A. & Rémy, E., 1 mai 2018, Dans : Annals of Tourism Research. 70, p. 25-38 14 p.

Résultats de recherche: Contribution à un journal/une revueArticle

Motivation trajectory of attending performing arts: The role of knowledge

Obaidalahe, Z. & Steils, N., 2018, Dans : Arts and the market. 8, 1, p. 5-18

Résultats de recherche: Contribution à un journal/une revueArticle

Segmenting the Belgian charitable sector: The impact of environmental factors on households' generosity

Denis, E., Pecheux, C. & Decrop, A., 1 août 2018, Dans : International Journal of Nonprofit and Voluntary Sector Marketing. 23, 3, e1606.

Résultats de recherche: Contribution à un journal/une revueArticle

Social Media for Innovation: Dynamic and Organizational capabilities

Titre traduit de la contribution: Social Media for Innovation : Dynamic and Organizational capabilitiesHammedi, W., 3 mars 2018, (Soumis) Dans : Journal of Business Research.

Résultats de recherche: Contribution à un journal/une revueArticle

“Couchsurfing has made me a better person and the world a better place”: the transformative power of collaborative tourism experiences

Decrop, A., Del Chiappa, G., Mallargé, J. & Zidda, P., 2 janv. 2018, Dans : Journal of travel and tourism marketing. 35, 1, p. 57-72 16 p.

Résultats de recherche: Contribution à un journal/une revueArticle

2017

A Journey Inside Tourist Souvenirs

Decrop, A. & Masset, J., 2017, Co-Creation and Well-Being in Tourism. Antonia, C., Metin, K., Juergen, G. & Alan, F. (eds.). Springer, p. 61-66

Résultats de recherche: Contribution dans un livre/un catalogue/un rapport/dans les actes d'une conférenceChapitre

Buying and behaving: Essays on the consumer psychology of tourism

Decrop, A., 2017, Dans : International Journal of Culture, Tourism, and Hospitality Research. 11, 1, p. 1-3 3 p.

Résultats de recherche: Contribution à un journal/une revueEditorial

Consumer behavior in tourism and hospitality research

Decrop, A. & Woodside, A. G., 2017, Bingley: Emerald Publishing Limited. 176 p. (Advances in culture, tourism and hospitality research; Vol 13)

Résultats de recherche: Livre/Rapport/RevueLivre

EWOM Engagement: Is it worth to talk only about Posters and Lurkers?

Hammedi, W. & Virlee, J., avr. 2017, Social Media and Tourism. Ashgate Publishing

Résultats de recherche: Contribution dans un livre/un catalogue/un rapport/dans les actes d'une conférenceChapitre

Génération "peut-être": la prise de décision des Z et ses implications pour les marques

Decrop, A., 2017, Comprendre et séduire la génération Z. Batat, W. (Ed.). Paris: Ellipses, p. 247-266

Résultats de recherche: Contribution dans un livre/un catalogue/un rapport/dans les actes d'une conférenceChapitre

La consommation collaborative: Enjeux et défis de la nouvelle société du partage

Decrop, A. (Ed.), juin 2017, De Boeck. 352 p.

Résultats de recherche: Livre/Rapport/RevueLivre

Le patrimoine culturel immatériel et le tourisme

Masset, J., 2017, Patrimoine Culturel Immatériel- Transmission, Documentation, Valorisation. Lempereur, F. (Ed.). Presses Universitaires de Liège

Résultats de recherche: Contribution dans un livre/un catalogue/un rapport/dans les actes d'une conférenceChapitre (revu par des pairs)

Tensions Between Control and Integration in Project Portfolio Management: A Case Study in Public Service Innovation

Titre traduit de la contribution: Tensions Between Control and Integration in Project Portfolio Management: A Case Study in Public Service InnovationHammedi, W., Van Riel, A. C., Den Ambtman, A. & Lauche, K., 20 déc. 2017, (Soumis) Dans : International Journal of Project Management.

Résultats de recherche: Contribution à un journal/une revueArticle

The Importance of Quality Labels in Consumers’ Preferences

Decrop, A. & Boembeke, V., 2017, Co-Creation and Well-Being in Tourism. Antonia, C., Metin, K., Juergen, G. & Alan, F. (eds.). Springer, p. 83-92

Résultats de recherche: Contribution dans un livre/un catalogue/un rapport/dans les actes d'une conférenceChapitre

The transition of tourist souvenirs: From the holiday experience to everyday life

Masset, J. & Decrop, A., 26 avr. 2017, TTRA (Travel and Tourism Research Association) Europe Chapter. Angers

Résultats de recherche: Contribution dans un livre/un catalogue/un rapport/dans les actes d'une conférenceArticle dans les actes d'une conférence/un colloque

Typologie des pratiques collaboratives et profil des consommateurs collaboratifs

Mallarge, J., Zidda, P. & Decrop, A., juin 2017, La consommation collaborative : Enjeux et défis de la nouvelle société du partage. Bruxelles: De Boeck, p. de 51 à 80

Résultats de recherche: Contribution dans un livre/un catalogue/un rapport/dans les actes d'une conférenceChapitre (revu par des pairs)

2016

Adoption of in-store mobile payment: Are perceived risk and convenience the only drivers?

de Kerviler, G., Demoulin, N. T. M. & Zidda, P., 1 juil. 2016, Dans : Journal of Retailing and Consumer Services. 31, p. 334-344 11 p.

Résultats de recherche: Contribution à un journal/une revueArticle

Creative Contests: Knowledge Generation and Underlying Learning Dynamics for Idea Generation

Steils, N. & Hanine, S., 13 nov. 2016, Dans : Journal of Marketing Management. 32, 17-18, p. 1647-1669

Résultats de recherche: Contribution à un journal/une revueArticle

2015

Decision making, tourist

Decrop, A., 2015, Encyclopedia of Tourism. Jafari, J. & Xiao, H. (eds.). Springer, p. 1-3 3 p.

Résultats de recherche: Contribution dans un livre/un catalogue/un rapport/dans les actes d'une conférenceChapitre

la co-creation , une autre vision de la gestion “

Hammedi, W., 3 mars 2015, Le nouvel ordre digital. Bebooks

Résultats de recherche: Contribution dans un livre/un catalogue/un rapport/dans les actes d'une conférenceChapitre

One Master and Many End Users: Coordination Practices in Managing a Portfolio of Public Service Innovation Projects

Hammedi, W., Den Ambtman, A., Lauche, K. & Van Riel, A., juil. 2015, in Procedia - Social and Behavioral Sciences. (in Procedia - Social and Behavioral Sciences).

Résultats de recherche: Contribution dans un livre/un catalogue/un rapport/dans les actes d'une conférenceChapitre

Open Innovation Implementation in the Service Industry: Exploring Practices, Sub-practices and Contextual Factors

Virlee, J., Hammedi, W. & Parida, V., 2015, (Accepté/sous presse) Dans : Journal of Innovation Management.

Résultats de recherche: Contribution à un journal/une revueArticle

Quand il est plus important de s'opposer que de supporter: La consommation négative des fans de football

Decrop, A., 2015, Les réactions affectives du consommateur : ces raisons du cœur que la raison ignore: Mélanges en l’honneur du professeur Christian Derbaix. Louvain-la-Neuve: Presses universitaires de Louvain, p. 135-150

Résultats de recherche: Contribution dans un livre/un catalogue/un rapport/dans les actes d'une conférenceChapitre

2014

Artist-related determinants of music concert prices

Decrop, A. & Derbaix, M., 2014, Dans : Psychology and Marketing. 31, 8, p. 660-669

Résultats de recherche: Contribution à un journal/une revueArticle

A t-shirt from New York, a coral from Mauritius: A functional typology of tourist souvenirs

Decrop, A. & Masset, J., 2014, Tourists' Behaviors and Evaluations: Advances in Culture, Tourism and Hospitality Research. Woodside, A. G. & Kozak, M. (eds.). Emerald Group, Vol 9. p. 31-39

Résultats de recherche: Contribution dans un livre/un catalogue/un rapport/dans les actes d'une conférenceChapitre (revu par des pairs)

A videography of tourist souvenirs around the world

Decrop, A. & Masset, J., 2014, Proceedings of the TTRA 2014 International Conference: Tourism and the New Global Economy. p. 994-998

Résultats de recherche: Contribution dans un livre/un catalogue/un rapport/dans les actes d'une conférenceArticle dans les actes d'une conférence/un colloque

Consumer Goals in Vacation Decision Making

Decrop, A. & Kozak, M., 1 janv. 2014, Dans : Journal of travel and tourism marketing. 31, 1, p. 71-81 11 p.

Résultats de recherche: Contribution à un journal/une revueArticle

Le couchsurfing: Un réseau d'hospitalité entre opportunisme et idéalisme

Decrop, A. & Livie, D., 2014, Dans : Téoros: Revue de recherche en tourisme. 33, 1, p. 119-128

Résultats de recherche: Contribution à un journal/une revueArticle

Optimizing portfolio decision-making in service innovation

Hammedi, W. & Den Ambtman, A., 2014.

Résultats de recherche: Contribution à un événement scientifique (non publié)Article

People-things entanglement: An archeological perspective on the relationships between people and things

Masset, J. & Decrop, A., 2014, Actes des 13èmes Journées normandes des recherches sur la consommation: Société et consommation. Rouen, p. 1-17

Résultats de recherche: Contribution dans un livre/un catalogue/un rapport/dans les actes d'une conférenceArticle dans les actes d'une conférence/un colloque

Portrait-robot du touriste consommateur

Decrop, A., sept. 2014, Dans : Juristourisme. 167, p. 19-23 5 p.

Résultats de recherche: Contribution à un journal/une revueArticle

Pourquoi les entreprises devraient-elles s’intéresser à l’attitude des clients vis-à-vis de leur programme de fidélité ?

Bruneau, V. & Zidda, P., 2014, Actes du 30e Congrès International de l'Association Française du Marketing (AFM), Montpellier, France, Mai, 14-16.

Résultats de recherche: Contribution dans un livre/un catalogue/un rapport/dans les actes d'une conférenceArticle dans les actes d'une conférence/un colloque

Sterotypes dans le domaine des services

Hammedi, W., 23 janv. 2014

Résultats de recherche: Thèse externeThèse de doctorat