Bilingual education, a Belgian "love potion". Attitudes of Francophone CLIL learners of Dutch.

Laurence Mettewie, Pernelle Lorette

Research output: Contribution in Book/Catalog/Report/Conference proceedingChapter

Translated title of the contributionBilingual education, a Belgian "love potion". Attitudes of Francophone CLIL learners of Dutch.
Original languageDutch
Title of host publicationIn het teken van identiteit : taal en cultuur van de Nederlanden : huldeboek aangeboden aan Prof. dr. Ludo Beheydt.
EditorsLiesbeth Degand, Philippe Hiligsmann, Laurent Rasier, Mathieu Sergier, Stépahnie Vanasten, Kristel Van Goethem
Place of PublicationLouvain-la-Neuve
PublisherPresses universitaires de Louvain
Pages195-201
Publication statusPublished - 2014

Keywords

  • CLIL
  • language attitudes
  • Belgium
  • language conflict

Cite this

Mettewie, L., & Lorette, P. (2014). Tweetalig onderwijs als Belgische “philtre d’amour”. Attitudes van Franstalige CLIL-leerders van het Nederlands. In L. Degand, P. Hiligsmann, L. Rasier, M. Sergier, S. Vanasten, & K. Van Goethem (Eds.), In het teken van identiteit : taal en cultuur van de Nederlanden : huldeboek aangeboden aan Prof. dr. Ludo Beheydt. (pp. 195-201). Louvain-la-Neuve: Presses universitaires de Louvain.
Mettewie, Laurence ; Lorette, Pernelle. / Tweetalig onderwijs als Belgische “philtre d’amour”. Attitudes van Franstalige CLIL-leerders van het Nederlands. In het teken van identiteit : taal en cultuur van de Nederlanden : huldeboek aangeboden aan Prof. dr. Ludo Beheydt.. editor / Liesbeth Degand ; Philippe Hiligsmann ; Laurent Rasier ; Mathieu Sergier ; Stépahnie Vanasten ; Kristel Van Goethem. Louvain-la-Neuve : Presses universitaires de Louvain, 2014. pp. 195-201
@inbook{67aecea3f11646b8a71315bda883b698,
title = "Tweetalig onderwijs als Belgische “philtre d’amour”. Attitudes van Franstalige CLIL-leerders van het Nederlands",
keywords = "CLIL, language attitudes, Belgium, language conflict",
author = "Laurence Mettewie and Pernelle Lorette",
year = "2014",
language = "N{\'e}erlandais",
pages = "195--201",
editor = "Liesbeth Degand and Philippe Hiligsmann and Laurent Rasier and Mathieu Sergier and St{\'e}pahnie Vanasten and {Van Goethem}, Kristel",
booktitle = "In het teken van identiteit : taal en cultuur van de Nederlanden : huldeboek aangeboden aan Prof. dr. Ludo Beheydt.",
publisher = "Presses universitaires de Louvain",
address = "Belgique",

}

Mettewie, L & Lorette, P 2014, Tweetalig onderwijs als Belgische “philtre d’amour”. Attitudes van Franstalige CLIL-leerders van het Nederlands. in L Degand, P Hiligsmann, L Rasier, M Sergier, S Vanasten & K Van Goethem (eds), In het teken van identiteit : taal en cultuur van de Nederlanden : huldeboek aangeboden aan Prof. dr. Ludo Beheydt.. Presses universitaires de Louvain, Louvain-la-Neuve, pp. 195-201.

Tweetalig onderwijs als Belgische “philtre d’amour”. Attitudes van Franstalige CLIL-leerders van het Nederlands. / Mettewie, Laurence; Lorette, Pernelle.

In het teken van identiteit : taal en cultuur van de Nederlanden : huldeboek aangeboden aan Prof. dr. Ludo Beheydt.. ed. / Liesbeth Degand; Philippe Hiligsmann; Laurent Rasier; Mathieu Sergier; Stépahnie Vanasten; Kristel Van Goethem. Louvain-la-Neuve : Presses universitaires de Louvain, 2014. p. 195-201.

Research output: Contribution in Book/Catalog/Report/Conference proceedingChapter

TY - CHAP

T1 - Tweetalig onderwijs als Belgische “philtre d’amour”. Attitudes van Franstalige CLIL-leerders van het Nederlands

AU - Mettewie, Laurence

AU - Lorette, Pernelle

PY - 2014

Y1 - 2014

KW - CLIL

KW - language attitudes

KW - Belgium

KW - language conflict

M3 - Chapitre

SP - 195

EP - 201

BT - In het teken van identiteit : taal en cultuur van de Nederlanden : huldeboek aangeboden aan Prof. dr. Ludo Beheydt.

A2 - Degand, Liesbeth

A2 - Hiligsmann, Philippe

A2 - Rasier, Laurent

A2 - Sergier, Mathieu

A2 - Vanasten, Stépahnie

A2 - Van Goethem, Kristel

PB - Presses universitaires de Louvain

CY - Louvain-la-Neuve

ER -

Mettewie L, Lorette P. Tweetalig onderwijs als Belgische “philtre d’amour”. Attitudes van Franstalige CLIL-leerders van het Nederlands. In Degand L, Hiligsmann P, Rasier L, Sergier M, Vanasten S, Van Goethem K, editors, In het teken van identiteit : taal en cultuur van de Nederlanden : huldeboek aangeboden aan Prof. dr. Ludo Beheydt.. Louvain-la-Neuve: Presses universitaires de Louvain. 2014. p. 195-201