Tweetalig onderwijs als Belgische “philtre d’amour”: Attitudes van Franstalige CLIL-leerders van het Nederlands

Translated title of the contribution: Bilingual education, a Belgian "love potion". Attitudes of Francophone CLIL learners of Dutch.

Laurence Mettewie, Pernelle Lorette

Research output: Contribution in Book/Catalog/Report/Conference proceedingChapter

Translated title of the contributionBilingual education, a Belgian "love potion". Attitudes of Francophone CLIL learners of Dutch.
Original languageDutch
Title of host publicationIn het teken van identiteit
Subtitle of host publicationtaal en cultuur van de Nederlanden - huldeboek aangeboden aan Prof. dr. Ludo Beheydt.
EditorsLiesbeth Degand, Philippe Hiligsmann, Laurent Rasier, Mathieu Sergier, Stépahnie Vanasten, Kristel Van Goethem
Place of PublicationLouvain-la-Neuve
PublisherPresses universitaires de Louvain
Pages195-201
Publication statusPublished - 2014

Keywords

  • CLIL
  • language attitudes
  • Belgium
  • language conflict

Cite this