Tweetalig onderwijs als Belgische “philtre d’amour”. Attitudes van Franstalige CLIL-leerders van het Nederlands

Translated title of the contribution: Bilingual education, a Belgian "love potion". Attitudes of Francophone CLIL learners of Dutch.

Laurence Mettewie, Pernelle Lorette

Research output: Contribution in Book/Catalog/Report/Conference proceedingChapter

Translated title of the contributionBilingual education, a Belgian "love potion". Attitudes of Francophone CLIL learners of Dutch.
Original languageDutch
Title of host publicationIn het teken van identiteit : taal en cultuur van de Nederlanden : huldeboek aangeboden aan Prof. dr. Ludo Beheydt.
EditorsLiesbeth Degand, Philippe Hiligsmann, Laurent Rasier, Mathieu Sergier, Stépahnie Vanasten, Kristel Van Goethem
Place of PublicationLouvain-la-Neuve
PublisherPresses universitaires de Louvain
Pages195-201
Publication statusPublished - 2014

Keywords

  • CLIL
  • language attitudes
  • Belgium
  • language conflict

Activities

Buurtalen: Belevingsonderzoek Nederlands als vreemde taal

Laurence METTEWIE (Consultant)

15 Mar 201931 Dec 2021

Activity: Consultancy typesConsultancy

University of Cyprus

Laurence Mettewie (Visiting lecturer)

31 Oct 20163 Nov 2016

Activity: Visiting an external institution typesResearch/Teaching in a external institution

Cite this

Mettewie, L., & Lorette, P. (2014). Tweetalig onderwijs als Belgische “philtre d’amour”. Attitudes van Franstalige CLIL-leerders van het Nederlands. In L. Degand, P. Hiligsmann, L. Rasier, M. Sergier, S. Vanasten, & K. Van Goethem (Eds.), In het teken van identiteit : taal en cultuur van de Nederlanden : huldeboek aangeboden aan Prof. dr. Ludo Beheydt. (pp. 195-201). Presses universitaires de Louvain.