If you made any changes in Pure these will be visible here soon.

Fingerprint Fingerprint is based on mining the text of the person's scientific documents to create an index of weighted terms, which defines the key subjects of each individual researcher.

  • 1 Similar Profiles
research practice Social Sciences
Belgium Social Sciences
profession Social Sciences
Teaching Social Sciences
socialization Social Sciences
community Social Sciences
speaking Social Sciences
educator Social Sciences

Network Recent external collaboration on country level. Dive into details by clicking on the dots.

Projects 1997 2014

Research Output 2000 2018

Analyse des pratiques, accompagnement et professionnalisation: Quels usages ? Pour quelles fonctions ? Et dans quelles articulations ?

Boucenna, S., Charlier, E., Wittorski, R. & Perreard-Vité, A., 2018, L’accompagnement et l’analyse des pratiques professionnelles: vecteur de professionnalisation. Boucenna, S., Charlier, E., Wittorski, R. & Perreard-Vité, A. (eds.). Octarès, Conclusion

Research output: Contribution in Book/Catalog/Report/Conference proceedingChapter (peer-reviewed)

L'exposant didactique: Une modalité pour sécuriser une introduction à l'analyse des pratiques professionnelles

Boucenna, S., 2018, L’accompagnement des pratiques professionnelles des enseignants en formation initiale, en insertion et en cours de carrière. p. 221-234 14 p.

Research output: Contribution in Book/Catalog/Report/Conference proceedingChapter (peer-reviewed)

L’accompagnement et l'analyse des pratiques professionnelles: Des vecteurs de professionalisation

Boucenna, S. (ed.), Charlier, E. (ed.), Wittorski, R. (ed.) & Perreard-Vité, A. (ed.), 2018, Octarès. 202 p.

Research output: Book/Report/JournalBook

Expérience, émotions et enquête chez John Dewey

Boucenna, S., 20 Sep 2017, Encyclopédie d'analyse des activités. Barbier, J-M. & Durand, M. (eds.). Presses universitaires de France

Research output: Contribution in Book/Catalog/Report/Conference proceedingChapter

Réflexivité et apprentissage autorégulé - des notions sœurs qui cultivent la distinction

Boucenna, S. & Vacher, Y., Sep 2016, De la métacongition à l'appretnissage autorégulé. Noël, B. & Cartier, S. (eds.). Louvain-La-Neuve: De Boeck, p. 79 93 p.

Research output: Contribution in Book/Catalog/Report/Conference proceedingChapter

Activities 2001 2019

Table ronde sur la "Continuité du processus d'orientation du collège au lycée"

Sephora Boucenna (Speaker)
7 Feb 2019

Activity: Talk or presentation typesInvited talk

De Boeck (Publisher)

Sephora Boucenna (Peer reviewer)
1 Jan 201928 Feb 2019

Activity: Publication peer-review and editorial work typesPublication peer-review

31ème Colloque de l'ADMEE - Europe

Sephora Boucenna (Contributor)
8 Jan 201910 Jan 2019

Activity: Participating in or organising an event typesParticipation to a Symposium, a study Day

Colloque AUPTIC. education 2018Les technologies au service du pédagogiqueBienne

Sephora Boucenna (Contributor)
21 Nov 201823 Nov 2018

Activity: Participating in or organising an event typesParticipation to a Symposium, a study Day