If you made any changes in Pure these will be visible here soon.

Research Output

2017

When students use podcasts to share their own expertise in building proofs

De Vleeschouwer, M. & Remiche, M-A., Feb 2017. 2 p.

Research output: Contribution to conferencePoster

2016

L'observation de l'enseignement par les pairs : Retour sur une expérience

De Vleeschouwer, M. & Remiche, M-A., 2016, (Accepted/In press) Actes du 29ème Congrès de l'Association Internationale de Pédagogie Universitaire (AIPU). 2 p.

Research output: Contribution in Book/Catalog/Report/Conference proceedingConference contribution

2015

Des podcasts pour un cours de mathématiques: analyse d'une première expérience: Première analyse du projet "Pod-En-Math"

De Vleeschouwer, M. & Remiche, M-A., 2015, Questions de Pédagogies dans l’Enseignement Supérieur: Première analyse du projet "Pod-En-Math". Brest, 6 p.

Research output: Contribution in Book/Catalog/Report/Conference proceedingConference contribution

Introduction aux concepts de limite de fonction et de suite en première année d'université: adaptation de deux ingénéries

Grenier-Boley, N., Bridoux, S., De Vleeschouwer, M., Durand-Guerrier, V., Grenier, D., Ménini, C., Rogalski, M., Sénéchaud, P. & Vandenbrouck, F., 2015, Pluralités culturelles et universalité des mathématiques : enjeux et perspectives pour leur enseignement et leur apprentissage. Alger: EMF, p. 666-676 11 p.

Research output: Contribution in Book/Catalog/Report/Conference proceedingConference contribution

2014

An institutional approach to university mathematics education: from dual vector spaces to questioning the world

Winsløw, C., Barquero, B., De Vleeschouwer, M. & Hardy, N., 2014, In : Research in Mathematics Education. 16, 2, p. 95-111 17 p.

Research output: Contribution to journalArticle

POD-EN-MATH : Des Podcasts pour lier théorie et exercices

De Vleeschouwer, M., Melot, L. & Remiche, M-A., May 2014. 2 p.

Research output: Contribution to conferenceAbstract

5 Downloads (Pure)
2013

Des dispositifs pour mieux accueillir les étudiants à l’université

Arnoux, P., Boyer, J-Y., Bridoux, S., De Vleeschouwer, M., Frétigné, P. & Sénéchaud, P., 2013, La réforme des programmes au Lycée. Et alors ? . Lyon, 21 p.

Research output: Contribution in Book/Catalog/Report/Conference proceedingConference contribution

2012

Un méta-langage pour aider à la transition secondaire-université

De Vleeschouwer, M., 2012, Enseignement des mathématiques et contrat social. Enjeux et défis pour le 21e siècle: Actes du colloques EMF 2012. p. 975 à 986 12 p.

Research output: Contribution in Book/Catalog/Report/Conference proceedingConference contribution

Un méta-langage pour aider à la transition secondaire-université en mathématiques

De Vleeschouwer, M., 2012, Un méta-langage pour aider à la transition secondaire-université en mathématiques. p. 247-255 9 p.

Research output: Contribution in Book/Catalog/Report/Conference proceedingConference contribution

Open Access
File
103 Downloads (Pure)
2011

Aide à la transition dans une formation universitaire d’un mathématicien en Belgique: Un cours d’introduction à la démarche mathématique

De Vleeschouwer, M. & Thiry, S., May 2011, Questions de Pédagogies dans l'enseignement supérieur. p. 545-551 7 p.

Research output: Contribution in Book/Catalog/Report/Conference proceedingConference contribution

Secondary-tertiary transition and evolutions of didactic contract: The example of duality in linear algebra

De Vleeschouwer, M. & GUEUDET, G., 2011, Proceedings of the Seventh Congress of the European Society for Research in Mathematics Education. Pologne, p. 2113-2122 10 p.

Research output: Contribution in Book/Catalog/Report/Conference proceedingConference contribution

Open Access
File
123 Downloads (Pure)
2010

Aider les étudiants à entrer dans un nouveau contrat didactique institutionnel en mathématiques? L'exemple de l’opération tremplin et des travaux de groupe à l’université de Namur.

De Vleeschouwer, M., 2010, Actes du 26ème colloque de l'AIPU. 7 p.

Research output: Contribution in Book/Catalog/Report/Conference proceedingConference contribution

2009

L’apprentissage de la dualité en algèbre linéaire : Analyse d’une enquête

De Vleeschouwer, M., 2009, Revue internationale francophone Numéro Spécial. p. 1018-1032 15 p.

Research output: Contribution in Book/Catalog/Report/Conference proceedingConference contribution

Open Access
File
5 Downloads (Pure)

Secondary-tertiary transition and students’ difficulties: the example of duality

De Vleeschouwer, M., 2009, CERME 6. p. 2256-2265 10 p. WG12

Research output: Contribution in Book/Catalog/Report/Conference proceedingConference contribution

Open Access
File
5 Downloads (Pure)
2008

Aider les étudiants à entrer dans un nouveau contrat didactique institutionnel en mathématiques ? L’exemple de l’opération Tremplin à l’Université de Namur

De Vleeschouwer, M., 2008, QPES 2008. 6 p.

Research output: Contribution in Book/Catalog/Report/Conference proceedingConference contribution

6 Downloads (Pure)

Contribution to the study of the duality in linear algebra. First approach

De Vleeschouwer, M., 2008, ICME 11. 12 p.

Research output: Contribution in Book/Catalog/Report/Conference proceedingConference contribution

1 Downloads (Pure)
2006