Projects per year
Personal profile
Expertise related to UN Sustainable Development Goals
In 2015, UN member states agreed to 17 global Sustainable Development Goals (SDGs) to end poverty, protect the planet and ensure prosperity for all. This person’s work contributes towards the following SDG(s):
External positions
Collaborateur Scientifique, Université de Liège
Sep 2016 → …
Doctorante en Sciences de l'Éducation, Université de Liège
May 2012 → …
Maître de conférence - Co-titulaire des cours libres "Didactique des TIC" et "Mise à niveau en TIC" dans le cadre du certificat universitaire universitaire form@TICEF ; co-titulaire du cours "Didactique et maîtrise des TIC" et co-responsable des "stages TIC" dans le cadre du Master en Sciences de l'éducation, Université de Liège
Oct 2010 → Aug 2016
Chercheur / Formateur en didactique des TIC, Centre de Recherche sur l'Instrumentation, la Formation et l'Apprentissage (CRIFA) - Faculté de Psychologie, Logopédie et Sciences de l'Éducation (FPLSE), Université de Liège
May 2008 → Jul 2015
Fingerprint
- 1 Similar Profiles
Network
Projects
- 2 Finished
-
ANUPIS: mesurer l’impact d’une initiation à la pensée informatique et d’une alphabétisation numérique chez les élèves du premier degré.
Henry, J. & Willems, E.
1/09/17 → 31/08/20
Project: Research
-
L'informatique et le numérique dans la classe: Qui, quoi, comment ?
Henry, J. (ed.), Nguyen, A. (ed.) & Vandeput, E. (ed.), Jun 2017, Namur: Presses Universitaires de Namur (PUN). 221 p.Research output: Book/Report/Journal › Book
-
Novice Programmers: What is the Match between Needs, Concepts and Learning Tools?
Henry, J. & Dumas, B., Nov 2017, (Unpublished). 1 p.Research output: Contribution to conference › Poster › peer-review
File16 Downloads (Pure) -
C’est quoi une Ville Intelligente ? Comment l’expliquer à mes élèves de manière ludique
Simonofski, A., Clarinval, A., Henry, J. & Smal, A., 2018.Research output: Contribution to conference › Abstract › peer-review
-
Intelligence Artificielle: Éduquer pour modifier la représentation qu’en ont les jeunes
Olivier, B., Smal, A., Frénay, B. & Henry, J., 27 Mar 2018, Une école numérique pour émanciper ?: Colloque scientifique, Actes de la conférence. p. 34-37 4 p.Research output: Contribution in Book/Catalog/Report/Conference proceeding › Conference contribution
Open AccessFile78 Downloads (Pure) -
Comprendre l’ordinateur à travers un système informatique tangible, le micro:bit
Théate, N., Smal, A., Frénay, B. & Henry, J., 27 Mar 2018, Une école numérique pour émanciper ?: Colloque scientifique, Actes de la conférence. 4 p.Research output: Contribution in Book/Catalog/Report/Conference proceeding › Conference contribution
Open AccessFile20 Downloads (Pure)
Activities
-
EduCode 2018
Julie Henry (Member of Organizing Committee)
Jun 2017 → 26 Aug 2018Activity: Participating in or organising an event types › Participation in conference
-
Computing At School 2017 (CAS)
Julie Henry (Participant)
17 Jun 2017Activity: Participating in or organising an event types › Participation to a Symposium, a study Day
-
Koli Calling 2017
Julie Henry (Contributor)
14 Nov 2017 → 15 Nov 2017Activity: Participating in or organising an event types › Participation in workshop, seminar, course
-
Koli Calling 2017
Julie Henry (Participant)
16 Nov 2017 → 18 Nov 2017Activity: Participating in or organising an event types › Participation in conference
-
EduCode 2018
Julie Henry (Member of Scientific Committee)
Jan 2018 → 29 Aug 2018Activity: Participating in or organising an event types › Participation in conference
Thesis
-
Réactivité d'organolithiens, magnésiens et zinciques vis-à-vis de l'anhydride caronique
Author: Henry, J., 2004Supervisor: Krief, A. (Supervisor)
Student thesis: Master types › Master in Chemistry
Press / Media
-
"Le numérique en classe" (interview radio)
Julie Henry & Etienne Vandeput
22/09/17
1 Media contribution
Press/Media: Other