Projects per year
Personal profile
Introduction
Areas of expertise
Awards
Diplomas
Introduction
Areas of expertise
Awards
Diplomas
Education/Academic qualification
Doctor of Science, The chemical equation, a subject of study for diagnosing difficulties in learning the symbolic language of chemists in Belgian secondary education: Development of a sequence of lessons based on a model of levels of meaning, University of Namur
Award Date: 11 Dec 2018
Fingerprint
- 1 Similar Profiles
Collaborations and top research areas from the last five years
-
Etude des choix programmatiques des enseignants de sciences face à une réduction du temps d'enseignement-apprentissage
Dehon, J., Vervoort, A. & Plumat, J.
1/03/22 → …
Project: Research Axis
-
Evaluation des compétences relatives aux Travaux Pratiques de chimie en baccalauréat par une note binaire "acquis/non-acquis"
15/09/20 → 15/09/24
Project: Research Axis
-
Étude des représentations dynamiques microscopiques d’une réaction chimique à l’aide de la technique du slowmation Étude transversale auprès d’élèves de grades 9 à 12 en Belgique francophone
Dehon, J., Snauwaert, P. & Simon, J., 2021, Actes des Onzièmes Rencontres Scientifiques de l’Association pour la Recherche en Didactique des Sciences et Technologies. p. 291-298Research output: Contribution in Book/Catalog/Report/Conference proceeding › Conference contribution
Open AccessFile13 Downloads (Pure) -
Les systèmes sémiotiques en chimie: établissement d'une taxonomie et analyse linguistique d'un programme de sciences et de manuels scolaires (grades 7 et 8)
Dehon, J. & SNAUWAERT, P., 2020, Diversité des approches en didactique des sciences et des technologies. Kermen, I. (ed.). Artois Presses Université, p. 189-202 (Education, formation et lien social).Research output: Contribution in Book/Catalog/Report/Conference proceeding › Chapter (peer-reviewed) › peer-review
-
La liaison chimique au gré des courants épistémologiques
Callaerts, N. & Dehon, J., Nov 2019, In: Chimie nouvelle. 131, p. 16-39Research output: Contribution to journal › Article › peer-review
-
D’où vient le « chemish » ? Étude de la langue symbolique chimique comme un miroir des avancées théoriques et expérimentales des chimistes dans l’histoire
Dehon, J. & Snauwaert, P., 2018, In: Chimie nouvelle. 129, p. 11-31 20 p.Research output: Contribution to journal › Article › peer-review
Open AccessFile513 Downloads (Pure) -
L’analogie entre la langue française et la chimie: analyse linguistique et didactique
Dehon, J. & Snauwaert, P., 1 Jan 2018, In: Education et didactique . 12, 2, p. 9-27 19 p.Translated title of the contribution :The analogy between chemistry and french language: a linguistic and didactical analysis Research output: Contribution to journal › Article › peer-review
Open AccessFile63 Downloads (Pure)
Prizes
-
Prix de la Société Royale de Chimie
Dehon, Jeremy (Recipient), 2004
Prize: Prize (including medals and awards)
-
-
Le bal des busés : pourquoi la chimie est-elle si difficile à apprendre et à enseigner ?
Jeremy Dehon (Speaker)
23 Aug 2023Activity: Talk or presentation types › Oral presentation
-
C'est quoi ton problème (stoechiométrique) ?
Jeremy Dehon (Speaker) & Hugo POTVIN (Speaker)
24 Aug 2023Activity: Talk or presentation types › Oral presentation
-
Évaluer des compétences de chimie à l’aide de Moodle : acquis ou non acquis ?
Jeremy Dehon (Speaker) & Sebastien Vivegnis (Speaker)
21 Apr 2023Activity: Talk or presentation types › Oral presentation
-
Chemistry education research - Why are some chemistry concepts more important to teach than others ?
Jeremy Dehon (Speaker)
4 Apr 2023Activity: Talk or presentation types › Oral presentation
-
Qu'est-ce qu'une discipline ? l'exemple de la chimie et des sciences naturelles
Jeremy Dehon (Speaker)
4 Mar 2023Activity: Talk or presentation types › Oral presentation
Thesis
-
Génération de fréquence-somme doublement résonante: développement d'une méthode de simulation
Author: Dehon, J., 2004Supervisor: Champagne, B. (Supervisor)
Student thesis: Master types › Master in Chemistry
-
L'équation chimique, un sujet d'étude pour diagnostiquer les difficultés d'apprentissage de la langue symbolique des chimistes dans l'enseignement secondaire belge: Développement d'une séquence de leçons en s'appuyant sur un modèle des niveaux de signification
Author: Dehon, J., 11 Dec 2018Supervisor: Snauwaert, P. (Supervisor), Henry, V. (President), Berionni, G. (Jury), Kermen, I. (External person) (Jury) & Moucheron, C. (External person) (Jury)
Student thesis: Doc types › Doctor of Sciences
File