Projects per year
Personal profile
Introduction
Areas of expertise
External responsibilities
Diplomas
Education/Academic qualification
Doctor of Psychopedagogy, Planifier un cours, analyse des décisions de planification de professeurs d’informatique de l’enseignement secondaire, Université de Liège
Award Date: 30 Jun 1992
Fingerprint
- 1 Similar Profiles
-
Développement de l'identité professionnelle des jeunes enseignants : tensions entre conformisme et vitalité
Charlier, E. & DEJEAN, K.
1/09/07 → …
Project: PHD
-
-
-
-
Le travail collaboratif pour développer un dispositif de formation à la réflexivité: quels effets pour les formateurs ?
Corfdir, A., Biemar, S., Fischer, L., De Grove, K., HENRY, V., Plumat, J., PONDEVILLE, S., Snauwaert, P., Vervoort, A. & Charlier, E., 1 Jul 2024, In: Formation et profession. 1, 32, p. 1-15 14 p.Research output: Contribution to journal › Article › peer-review
Open Access -
Logiques opératives dans l’élaboration d’un curriculum de formation dans l’enseignement supérieur en Belgique francophone
Boucenna, S., Baudson, C. & Charlier, E., 2020, Penser le métier par la formation. Charlier, E., Roussel, J.-F., Giglio, M. & Mayen, P. (eds.). HEP Béjune ed. Béjune, p. 121-149Research output: Contribution in Book/Catalog/Report/Conference proceeding › Chapter (peer-reviewed) › peer-review
50 Downloads (Pure) -
Évaluation des effets d’un dispositif de formation initiale visant à susciter la réflexivité chez les futurs enseignants
Fischer, L., Dantinne, F. & Charlier, E., 19 Jun 2019, In: Formation et profession. 27, 2, p. 45-57 http://dx.doi.org/10.18162/fp.2019.494.Translated title of the contribution :Evaluation of the effects of an initial training scheme designed to induce reflexivity among preservice teachers Research output: Contribution to journal › Article › peer-review
Open Access -
Accompagnement de réseaux et gestes professionnels
Baudson, C. & Charlier, E., Jan 2018, In: Education & Formation. e 308, 10 p.Research output: Contribution to journal › Article › peer-review
Open Access -
Analyse des pratiques, accompagnement et professionnalisation: Quels usages ? Pour quelles fonctions ? Et dans quelles articulations ?
Boucenna, S., Charlier, E., Wittorski, R. & Perreard-Vité, A., 2018, L’accompagnement et l’analyse des pratiques professionnelles: vecteur de professionnalisation. Boucenna, S., Charlier, E., Wittorski, R. & Perreard-Vité, A. (eds.). Octarès, ConclusionResearch output: Contribution in Book/Catalog/Report/Conference proceeding › Chapter (peer-reviewed) › peer-review
Activities
-
Colloque AIPU Belgique 2021
Corfdir, A. (Contributor), Biemar, S. (Contributor), De Grove, K. (Contributor), Fischer, L. (Contributor), HENRY, V. (Contributor), Plumat, J. (Contributor), PONDEVILLE, S. (Contributor), SNAUWAERT, P. (Contributor), Vervoort, A. (Contributor) & Charlier, E. (Contributor)
20 May 2021Activity: Participating in or organising an event types › Participation to a Symposium, a study Day
-
Vth International Congress Word in Education. Central Role of Narration in the Educational Context f
Eveline Charlier (Member of Scientific Committee)
25 Jan 2018 → 26 Jan 2018Activity: Participating in or organising an event types › Participation in conference
-
Ecole et Société : Comment faire vivre les diversités ?
Boucenna, S. (Member of Organizing Committee), Charlier, E. (Member of Organizing Committee), De Grove, K. (Member of Organizing Committee), Laurent, N. (Member of Organizing Committee), LECLERCQ, C. (Member of Organizing Committee), LEYENS, S. (Member of Organizing Committee), SANTY, A.-F. (Member of Organizing Committee) & Willems, T. (Member of Organizing Committee)
24 Nov 2017Activity: Participating in or organising an event types › Participation to a Symposium, a study Day
-
Les XVes Rencontres du REF, 2017, Paris
Boucenna, S. (Organiser) & Charlier, E. (Organiser)
4 Jul 2017 → 6 Jul 2017Activity: Participating in or organising an event types › Participation to a Symposium, a study Day
-
ACFAS 2017
Eveline Charlier (Organiser), Philippe Chaubet (Organiser) & Mokhtar Kaddouri (Organiser)
11 May 2017 → 12 May 2017Activity: Participating in or organising an event types › Participation to a Symposium, a study Day