If you made any changes in Pure these will be visible here soon.

Research Output

  • 3 Conference contribution
  • 1 Commissioned report
  • 1 Other
  • 1 Paper
2020

De-constructing Media-fueled Conceptions on Artificial Intelligence by Playing “Who’s who?”

Collard, A-S., Henry, J., Hernalesteen, A., Jacques, J. & Frenay, B., 2020, Proceedings of Media Education Summitt 2020.

Research output: Contribution in Book/Catalog/Report/Conference proceedingConference contribution

File
2 Downloads (Pure)

Déconstruire les représentations médiatiques sur l’intelligence artificielle en jouant à “Qui est-ce ?”

Collard, A-S., Henry, J., Hernalesteen, A. & Jacques, J., 2020, Actes du Colloque International TICEMED 12.

Research output: Contribution in Book/Catalog/Report/Conference proceedingConference contribution

2019
2 Downloads (Pure)
2018

AI in a Nutshell : Three Hands-on Activities for Teenagers

Dumas, B., Frenay, B., Henry, J., Smal, A., Collard, A-S. & Hernalesteen, A., Jun 2018, (Unpublished). 4 p.

Research output: Contribution to conferencePaper

File
21 Downloads (Pure)

Que signifie éduquer au numérique ? Pour une approche interdisciplinaire

Henry, J., Hernalesteen, A., Dumas, B. & Collard, A-S., 2018, De 0 à 1 ou l'heure de l'informatique à l'école: Actes du colloque Didapro 7 - DidaSTIC. Peter lang, p. 61-82

Research output: Contribution in Book/Catalog/Report/Conference proceedingConference contribution

Open Access
2015

Éducation par le numérique: élaborer des outils didactiques intégrant la dimension numérique : Consortium 8 - rapport final version du 2017/12/15

Collard, A-S., De Grove, K., De Lièvre, B., Decamps, S., Degeer, M., Delforge, C., Dupont, J-P., Flamme, X., Hernalesteen, A., Housni, S., Kumps, A., Palumbo, F. & Petit, V., 2015, s.l.: s.n.

Research output: Book/Report/JournalCommissioned report

Open Access