Research Institute in didactic and Education at UNamur

  • Belgium

Research Output

Filter
Chapter (peer-reviewed)
2020

Text as Semantic Fields: Integration of an Enriched Language Conception in the Text Analysis Tool Evoq®

LINDEN, I., WALLEMACQ, A., Dumas, B., Deville, G., CLARINVAL, A. & Cauz, M., 2020, [Provisoire] Research Challenges in Information Sciences. Springer, Vol. 385. 36. (Lecture Notes in Business Information Processing (LNBIP); vol. 385).

Research output: Contribution in Book/Catalog/Report/Conference proceedingChapter (peer-reviewed)

2019

Logiques opératives dans l’élaboration d’un curriculum de formation dans l’enseignement supérieur en Belgique francophone

Boucenna, S., Baudson, C. & Charlier, E., 2019, Penser le métier par la formation. Charlier, E., Roussel, J-F., Giglio, M. & Mayen, P. (eds.). HEP Béjune ed. Béjune, p. 121-149

Research output: Contribution in Book/Catalog/Report/Conference proceedingChapter (peer-reviewed)

Open Access
File
29 Downloads (Pure)
2018

L'exposant didactique: Une modalité pour sécuriser une introduction à l'analyse des pratiques professionnelles

Boucenna, S., 2018, L’accompagnement des pratiques professionnelles des enseignants en formation initiale, en insertion et en cours de carrière. p. 221-234 14 p.

Research output: Contribution in Book/Catalog/Report/Conference proceedingChapter (peer-reviewed)

2017

Formation à la maitrise des TIC pour les enseignants: un contenu inspiré de leurs pratiques

Henry, J., Jun 2017, L'informatique et le numérique dans la classe: qui, quoi, comment?. Henry, J., Nguyen, A. & Vandeput, É. (eds.). Namur: Presses Universitaires de Namur (PUN)

Research output: Contribution in Book/Catalog/Report/Conference proceedingChapter (peer-reviewed)

Open Access
File
15 Downloads (Pure)